McDonald's postanowił nieco odświeżyć swoje opakowania. Nie chodzi jednak wyłącznie o zmianę wizerunkową, a także usprawnienie pracy w restauracjach. Kiedy możemy spodziewać się nowych opakowań i jak właściwie będą wyglądały?
Firmy co pewien czas decydują się na zmianę logotypów, opakowań i haseł reklamowych. To standardowe działanie, które pozwala dostosować identyfikację wizualną marki do zmieniających się trendów. Na taki krok zdecydowała się właśnie sieć sprzedająca kultowe Kanapki Drwala, które za każdym razem wzbudzają ogromne zainteresowanie klientów.
Nowe opakowania to pierwsza tak poważna zmiana od 5 lat. Wtedy McDonald's użył nowych barw, a także znaków graficznych. Obecnie planuje całkowicie zmienić opakowania, bawiąc się konwencją i wykorzystując nieco zabawny wygląd.
Autorem nowej szaty graficznej opakowań jest firma Pearlfisher. Dyrektor kreatywny przyznał, że podczas pracy nad zmianami, projektanci kierowali się prostotą, ale chcieli jednocześnie stworzyć coś wyjątkowego. Ważna była także rozpoznawalność i aspekt kultowego wyrazu każdego z opakowań.
Nowe opakowania McDonald's - zmiana wizerunkowa i praktyczna
Odświeżenie opakowań nie jest jedynym powodem, dla którego McDonald's postanowił wprowadzić zmiany. Chodzi również o usprawnienie pracy obsługi restauracji. Dzięki nowym opakowaniom pracownicy będą mieli ułatwione zadanie podczas kompletowania posiłków.
Zastosowane grafiki nawiązują do tego, co znajdziemy w środku opakowania. Firma testuje ten pomysł już od jesieni 2020 roku na wybranych rynkach – m.in. w Nowej Zelandii i Australii. McDonald's zapowiedział jednak, że zamierza wprowadzić nowe opakowania we wszystkich swoich restauracjach w ciągu najbliższych dwóch lat. Proces ten rozpocznie się na jesieni 2021 roku.