Coca-Cola najdroższą światową marką. Niesamowity wzrost Apple

Coca-Cola znowu najdroższą marką na świecie
Coca-Cola znowu najdroższą marką na świecie Fot. Billy Hathorn / http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/89/Coca-Cola_advertisement_in_Colorado_City%2C_TX_IMG_4538.JPG
Coca-Cola nadal jest najbardziej wartościową marką na świecie. Za plecami zostawiła kilka marek z branży informatycznej - Apple, IBM, Google czy Microsoft. Logo napoju jest warte ponad 77 miliardów dolarów. Zaledwie nieco ponad miliard więcej od Apple, którego wartość w ciągu roku wzrosła o 129 procent.


Najnowszy ranking Best Global Brands 2012 pokazuje, które firmy najlepiej radzą sobie z budowaniem marki. Po raz kolejny na szczycie jest Coca-Cola, której symbole reklamowe są warte 77,8 miliarda dolarów. Jednak blisko jest Apple, które notuje niesamowity wzrost wartości marki. W porównaniu z poprzednim rokiem jej wartość wzrosła o 129 procent i jest warta 76,5 miliarda dolarów.

Czytaj też: Apple na konferencji ogłasza iPhone'a 5. Ludzie szaleją, choć szału nie ma. Marki, za które damy się pokroić

Silna jest też pozycja IBM. Trzy literki są warte 75,5 miliarda dolarów. Z pierwszej dziesiątki spadł jedynie Microsoft, którego wartość zmalała o 2 procent. Nadal popularny jest McDonald's, który zwiększył wartość swojej marki o 13 procent. Najsilniejszą marką samochodową jest z kolei Toyota (która zamyka 10.), ale goni ją Mercedes-Benz (11.) i BMW (12.).

Zobacz też: Nowy iPhone 5 Apple'a ujrzał światło dzienne – większy ekran, potężny procesor. Show skradły jednak iPody

Spada wartość takich ikon jak Disney (– 13 proc.) czy Nokia (– 16 proc). Z kolei wśród nowości w zestawieniu znajdziemy Facebooka (5,4 mld $), MasterCard (3,9 mld $) czy odzieżową markę Ralph Lauren (4 mld $). Słabo radzą sobie banki, które wciąż cierpią z powodu kryzysu finansowego.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...