
Coca-Cola nadal jest najbardziej wartościową marką na świecie. Za plecami zostawiła kilka marek z branży informatycznej - Apple, IBM, Google czy Microsoft. Logo napoju jest warte ponad 77 miliardów dolarów. Zaledwie nieco ponad miliard więcej od Apple, którego wartość w ciągu roku wzrosła o 129 procent.
REKLAMA
Najnowszy ranking Best Global Brands 2012 pokazuje, które firmy najlepiej radzą sobie z budowaniem marki. Po raz kolejny na szczycie jest Coca-Cola, której symbole reklamowe są warte 77,8 miliarda dolarów. Jednak blisko jest Apple, które notuje niesamowity wzrost wartości marki. W porównaniu z poprzednim rokiem jej wartość wzrosła o 129 procent i jest warta 76,5 miliarda dolarów.
Czytaj też: Apple na konferencji ogłasza iPhone'a 5. Ludzie szaleją, choć szału nie ma. Marki, za które damy się pokroić
Silna jest też pozycja IBM. Trzy literki są warte 75,5 miliarda dolarów. Z pierwszej dziesiątki spadł jedynie Microsoft, którego wartość zmalała o 2 procent. Nadal popularny jest McDonald's, który zwiększył wartość swojej marki o 13 procent. Najsilniejszą marką samochodową jest z kolei Toyota (która zamyka 10.), ale goni ją Mercedes-Benz (11.) i BMW (12.).
Zobacz też: Nowy iPhone 5 Apple'a ujrzał światło dzienne – większy ekran, potężny procesor. Show skradły jednak iPody
Spada wartość takich ikon jak Disney (– 13 proc.) czy Nokia (– 16 proc). Z kolei wśród nowości w zestawieniu znajdziemy Facebooka (5,4 mld $), MasterCard (3,9 mld $) czy odzieżową markę Ralph Lauren (4 mld $). Słabo radzą sobie banki, które wciąż cierpią z powodu kryzysu finansowego.
