
Kryzys kryzysem, ale światowe marki przypuszczają prawdziwy szturm na Polskę. W naszym kraju na potęgę buduje się nowe centra handlowe, a powierzchnie w nich zajmują firmy, których jeszcze u nas nie było. Ostatnio pojawiły się, lub wkrótce się pojawią, American Eagle Outfitters, Victoria's Secret, Louis Vuitton czy Disney Store.
W ciągu kilku lat spodziewamy się w największych miastach w kraju kilku nowoczesnych obiektów. Znaczące projekty handlowe są dziś zarówno w budowie, jak i w planach. Przykładowo w trakcie realizacji jest plac Unii w Warszawie i Auchan w Łomiankach, Poznań City Centre w Poznaniu, Auchan Bronowice w Krakowie, Europa Centre w Gliwicach, Galeria Katowicka w Katowicach oraz Wzgórze w Gdyni
Tym bardziej, że eksperci widzą jeszcze spory potencjał w polskim rynku, który jest mało nasycony. Wejście nowych marek przyciąga gwiazdy i gwiazdki show biznesu. Na otwarciu pierwszego sklepu American Eagle Outfitters pojawiła się pokaźna grupa celebrytów.
Beata Kokeli, dyrektor działu zarządzania nieruchomościami w CBRE, zwraca uwagę, że w Polsce szczególnie chcą się rozwijać marki amerykańskie: Gap, American Eagle, Victoria's Secret, Toys'R'Us, Abercrombie&Fitch/Hollister.
Marki, które weszły do Polski w 2012 roku
American Eagle Outfitters, Carpisa, Kik, COS, Karen Millen
Victoria's Secret
Planują wejście na nasz rynek
Banana Republic, Iceland, Hollister, Superdry, Asics, Disney Store, Debenhams, Atmosphere, Louis Vuitton, French Connection
Źródło: "Rzeczpospolita"

