Kolejne światowe marki wchodzą do Polski.
Kolejne światowe marki wchodzą do Polski. Fot. Shutterstock
Reklama.
Pomimo kryzysu, w naszym kraju buduje się sporo nowych centrów handlowych. Do końca 2014 roku ma ich powstać aż 690 tysięcy metrów kwadratowych – podaje "Rzeczpospolita".
Ten szturm inwestorów widać szczególnie w mniejszych miastach, także tych do 50 tys. mieszkańców. Ale również w metropoliach jest jeszcze miejsce na nowe powierzchnie. W obronie przed nowymi inwestycjami, właściciele starszych remontują swoje centra handlowe.
Anna Bartoszewicz-Wnuk
dyrektor w Jones Lang LaSalle

W ciągu kilku lat spodziewamy się w największych miastach w kraju kilku nowoczesnych obiektów. Znaczące projekty handlowe są dziś zarówno w budowie, jak i w planach. Przykładowo w trakcie realizacji jest plac Unii w Warszawie i Auchan w Łomiankach, Poznań City Centre w Poznaniu, Auchan Bronowice w Krakowie, Europa Centre w Gliwicach, Galeria Katowicka w Katowicach oraz Wzgórze w Gdyni

Źródło: "Rzeczpospolita"

Tym bardziej, że eksperci widzą jeszcze spory potencjał w polskim rynku, który jest mało nasycony. Wejście nowych marek przyciąga gwiazdy i gwiazdki show biznesu. Na otwarciu pierwszego sklepu American Eagle Outfitters pojawiła się pokaźna grupa celebrytów.

Beata Kokeli, dyrektor działu zarządzania nieruchomościami w CBRE, zwraca uwagę, że w Polsce szczególnie chcą się rozwijać marki amerykańskie: Gap, American Eagle, Victoria's Secret, Toys'R'Us, Abercrombie&Fitch/Hollister.

Źródło: "Rzeczpospolita"
Jednak Polskę szturmuje nie tylko sektor odzieżowy - ekspansję w naszym kraju planuja też Fressnapp/Maxi Zoo (niemieckie sklepy zoologiczne), Disney Store czy Bath & Body Works (zdrowie i uroda). Dla miłośników ubrań z najwyższej półki gratką za pewne będzie otwarcie pierwszego sklepu Louis Vuitton.

Marki, które weszły do Polski w 2012 roku
American Eagle Outfitters, Carpisa, Kik, COS, Karen Millen Victoria's Secret

Planują wejście na nasz rynek
Banana Republic, Iceland, Hollister, Superdry, Asics, Disney Store, Debenhams, Atmosphere, Louis Vuitton, French Connection


źródło: "Rzeczpospolita"

Źródło: "Rzeczpospolita"