Znane światowe marki szturmują Polskę. Na potęgę powstają nowe centra handlowe

Kolejne światowe marki wchodzą do Polski.
Kolejne światowe marki wchodzą do Polski. Fot. Shutterstock
Kryzys kryzysem, ale światowe marki przypuszczają prawdziwy szturm na Polskę. W naszym kraju na potęgę buduje się nowe centra handlowe, a powierzchnie w nich zajmują firmy, których jeszcze u nas nie było. Ostatnio pojawiły się, lub wkrótce się pojawią, American Eagle Outfitters, Victoria's Secret, Louis Vuitton czy Disney Store.


Pomimo kryzysu, w naszym kraju buduje się sporo nowych centrów handlowych. Do końca 2014 roku ma ich powstać aż 690 tysięcy metrów kwadratowych – podaje "Rzeczpospolita".

Czytaj też: Kontrowersyjna lekcja rebrandingu? - Yves Saint Laurent zmienia się w Saint Laurent Paris

Ten szturm inwestorów widać szczególnie w mniejszych miastach, także tych do 50 tys. mieszkańców. Ale również w metropoliach jest jeszcze miejsce na nowe powierzchnie. W obronie przed nowymi inwestycjami, właściciele starszych remontują swoje centra handlowe.

Anna Bartoszewicz-Wnuk
dyrektor w Jones Lang LaSalle

W ciągu kilku lat spodziewamy się w największych miastach w kraju kilku nowoczesnych obiektów. Znaczące projekty handlowe są dziś zarówno w budowie, jak i w planach. Przykładowo w trakcie realizacji jest plac Unii w Warszawie i Auchan w Łomiankach, Poznań City Centre w Poznaniu, Auchan Bronowice w Krakowie, Europa Centre w Gliwicach, Galeria Katowicka w Katowicach oraz Wzgórze w Gdyni

Źródło: "Rzeczpospolita"

Tym bardziej, że eksperci widzą jeszcze spory potencjał w polskim rynku, który jest mało nasycony. Wejście nowych marek przyciąga gwiazdy i gwiazdki show biznesu. Na otwarciu pierwszego sklepu American Eagle Outfitters pojawiła się pokaźna grupa celebrytów.

Beata Kokeli, dyrektor działu zarządzania nieruchomościami w CBRE, zwraca uwagę, że w Polsce szczególnie chcą się rozwijać marki amerykańskie: Gap, American Eagle, Victoria's Secret, Toys'R'Us, Abercrombie&Fitch/Hollister.

Źródło: "Rzeczpospolita"

Zobacz też: Coca-Cola najdroższą światową marką. Niesamowity wzrost Apple

Jednak Polskę szturmuje nie tylko sektor odzieżowy - ekspansję w naszym kraju planuja też Fressnapp/Maxi Zoo (niemieckie sklepy zoologiczne), Disney Store czy Bath & Body Works (zdrowie i uroda). Dla miłośników ubrań z najwyższej półki gratką za pewne będzie otwarcie pierwszego sklepu Louis Vuitton.


Marki, które weszły do Polski w 2012 roku
American Eagle Outfitters, Carpisa, Kik, COS, Karen Millen Victoria's Secret

Planują wejście na nasz rynek
Banana Republic, Iceland, Hollister, Superdry, Asics, Disney Store, Debenhams, Atmosphere, Louis Vuitton, French Connection


źródło: "Rzeczpospolita"

Źródło: "Rzeczpospolita"
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
[b]Ordo Iuris wzięło na celownik fundacje równościowe[/b]. Zasypało je lawiną pism

Ordo Iuris wzięło na celownik fundacje równościowe. Zasypało je lawiną pism

Joanna Scheuring-WielgusJoanna Scheuring-Wielgus

Procedowany projekt ustawy o powołaniu Komisji, która ma się zająć problemem pedofilii, to nic innego jak ściema, zasłona dymna i pozorowane działanie. Po pierwsze od tej komisji de facto nic nie zależy, nie ma żadnych sprawczych kompetencji, które pozwoliłyby na penalizowanie przestępców seksualnych, którzy dopuszczają się czynów seksualnych na niepełnoletnich.

Mazurek przyłapana na zdjęciu z Berlusconim. [b]Polacy nie zostawili na niej suchej nitki[/b]

Mazurek przyłapana na zdjęciu z Berlusconim. Polacy nie zostawili na niej suchej nitki