"Wiadomości" TVP o Dorocie Wellman. "Program wyprowadzania pieniędzy"
Bartosz Świderski
12 maja 2021, 08:46·2 minuty czytania
Publikacja artykułu: 12 maja 2021, 08:46
Gwiazda TVN trafiła do głównego wydania "Wiadomości". Telewizja Polska poświęciła materiał Dorocie Wellman. A sprawa dotyczyła szkoleń dla seniorów, w jakich miała brać udział prowadząca "Dzień dobry TVN".
Reklama.
"Prawie 700 tys. zł zapłaci Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu za szkolenie m.in. z obsługi smartofonów. Kurs adresowany jest do osób powyżej 50. roku życia. Weźmie w nim udział 60 osób, a to oznacza, że przeszkolenie każdego uczestnika pochłonie ponad 10 tys. zł. Dużo? Zdaniem samorządowców z Koalicji Obywatelskiej to prawdziwa okazja, tym bardziej że szkolić będzie gwiazda TVN" – tak materiał zatytułowany na pasku "Kosztowny zbytek" zapowiedziała prowadząca "Wiadomości" Edyta Lewandowska.
Autor materiału Marcin Szypszak poinformował, że "seniorów z obsługi smartfonów szkolić będą gwiazdy, m.in. Dorota Wellman", zaś koszty szkolenia zostaną sfinansowane z pieniędzy z Unii Europejskiej. Reporter "Wiadomości" zaznaczył, że urzędnicy Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Opolu podlegają "władzom województwa, w którym rządzi koalicja PO, Nowoczesna, PSL i Mniejszości Niemieckiej".
– Cały program jest po prostu wyprowadzaniem pieniędzy. To jest następna wersja programu Empatia – skomentował stały ekspert "Wiadomości" Adrian Stankowski, redaktor naczelny gpcodziennie.pl. Empatia to był portal dla bezdomnych za blisko 50 mln zł, jaki powstał za rządów koalicji PO-PSL.
Materiał Szypszaka zakończył się nawiązaniem do filmu "Miś" Stanisława Barei. – Smartfonowe szkolenia to "Miś" na miarę opolskich samorządowców. Pod tym względem lepsi są chyba tylko samorządowcy Koalicji Obywatelskiej z Warszawy na czele z prezydentem miasta Rafałem Trzaskowskim – brzmiała pointa materiału z przypomnieniem pomysłu na budowę kładki pieszo-rowerowej przez Wisłę w stolicy.
To nie pierwszy materiał "Wiadomości" TVP poświęcony Dorocie Wellman. Kilka lat temu, gdy dziennikarka brała udział w kampanii Lidla, nazywano ją "twarzą niemieckiej sieci sklepów".