
Spotify będzie ostrzegać przed dezinformacją ws. COVID-19. To efekt protestu artystów
Przedstawiciele Spotify poinformowali, że pracują nad dodaniem ostrzeżeń do każdego podcastu, który omawia kwestie związane z COVID-19. To pokłosie medialnej burzy wokół dezinformacji szerzonych w serwisie, przez które artyści zażądali usunięcia swoich utworów.

Reklama.
Czytaj także:
Na tę decyzję miały wpływ kontrowersje wywołane jednym z ostatnich podcastów Joe Rogana. Wówczas gościem audycji był dr Rober Malone, specjalista chorób zakaźnych, który – jak podaje BBC – jest krytykowany przez lekarzy i naukowców za szerzenie dezinformacji na temat COVID-19 i szczepionek przeciwko tej chorobie.
W jego ślady poszła też Joni Mitchell." Nieodpowiedzialni ludzie szerzą kłamstwa, których ceną jest ludzkie życie" – napisała w swoim oświadczeniu. "Solidaryzuję się z w tej sprawie z Neilem Youngiem i światową społecznością naukowców i medyków" – dodała.
Kilka dni później szefowie platformy postanowili interweniować. Daniel Ek w komunikacie stwierdził, że stało się dla niego jasne, iż Spotify ma obowiązek "robienia więcej w celu zapewnienia równowagi i dostępu do powszechnie akceptowanych informacji pochodzących ze środowisk medycznych i naukowych".
Dodajmy, że już regulamin serwisu mówi o tym, iż twórcy powinni unikać publikowania treści, które "promują niebezpieczne fałszywe albo mylące informacje medyczne, mogące spowodować szkody lub stanowić bezpośrednie zagrożenie dla zdrowia publicznego".
Warto także wspomnieć, że kilka tygodni wcześniej grupa 270 amerykańskich lekarzy, naukowców, pracowników służby zdrowia i wykładowców akademickich wystosowała do Spotify pismo w sprawie odcinka podcastu Rogana.
"Guardian" relacjonował wówczas, że w liście zawarto prośbę o "ustanowienie jasnej i transparentnej polityki w celu moderowania dezinformacji na platformie".
Przypomnimy, że "Joe Rogan Experience" to najpopularniejszy podcast na Spotify. W 2020 roku gwiazdor zgodził się na przeniesienie swojego programu na ten serwis w ramach umowy opiewającej na 100 mln dolarów.
Reklama.