Vanity sizing to powszechna w przemyśle odzieżowym praktyka, która polega na zwiększaniu ubrań w tym samym rozmiarze. Oznacza to, że przez lata możemy nosić ten sam rozmiar, nie będąc świadomymi, że oznaczana konkretnym numerem odzież stopniowo staje się coraz większa.
Rozmiarówka próżności, która ma sprawić, że konsument będzie czuł się dobrze z samym sobą i chętnie kupował małe rozmiary, jest krytykowana, a konsumenci często czują się oszukani.
Vanity sizing może doprowadzać do problemów z akceptacją własnego ciała i zaburzeń odżywiania.
Vanity sizing to zjawisko w przemyśle odzieżowym, które polega na tym, że odzież w tym samym rozmiarze z czasem staje się coraz większa. Udokumentowane zostało ono głównie w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, ale z racji otwarcia marek odzieżowych na międzynarodowe rynki z
rozmiarówką próżności możemy mieć styczność w każdym innym kraju.