Słowa JP2 na billboardach w całej Polsce. Ujawniono, że odpowiada za to znana fundacja...
Michał Koprowski
23 lutego 2022, 12:38·3 minuty czytania
Publikacja artykułu: 23 lutego 2022, 12:38
W 2021 roku na ulicach naszego kraju obserwowaliśmy kampanię antyaborcyjną realizowaną na tysiącach billboardów. Hasła "Kochajcie się Mamo i Tato" oraz "Mam 11 tygodni" pojawiały się również na autobusach miejskich m.in. w Krakowie. Teraz mamy okazję oglądać citylighty i billboardy z cytatami Jana Pawła II. Wirtualnemedia.pl, kto stoi za kampanią, dzięki której możemy przeczytać "Niech zstąpi Duch Twój i odnowi oblicze tej ziemi".
Pierwsze realizacje tajemniczej kampanii antyaborcyjnej obserwowano już jesienią 2020 roku. Właśnie wtedy pojawiły się pierwsze billboardy z hasłami "Kochajcie się Mamo i Tato" oraz "Mam 11 tygodni". Natomiast od kilku tygodni na ulicach polskich miast widać tysiące billboardów i citylightów z cytatami Jana Pawła II. "Niech zstąpi Duch Twój JPII" oraz "odnowi oblicze Tej Ziemi! JPII" – czytamy.
Okazało się, że podmiot odpowiedzialny za aktualnie spotykane w całym kraju billboardy i citylighty to ten sam, z którego inicjatywy powstała akcja antyaborcyjna, rozwinięta na dobre w 2021 r.
Według ustaleń Wirtualnemedia.pl za kampanię odpowiada Fundacja Nasze Dzieci – Edukacja, Zdrowie, Wiara, która finansowana jest przez firmę Eko-Okna. Właścicielem tego przedsiębiorstwa jest jeden z najbogatszych Polaków.
Fundacja Nasze Dzieci założona została pod koniec 2018 r., a właściciel firmy finansującej słynie z zaangażowania w religię. Mateusz Kłosek rok temu znalazł się na liście stu najbogatszych Polaków wg "Forbesa". Nie dziwi zatem skala przedsięwzięcia, jego majątek szacowany jest na 674 mln zł.
Portal podaje, że instytucja ma na koncie wiele projektów o charakterze charytatywnym. W zdecydowanej większości były to projekty dotyczące osób niepełnosprawnych i śmiertelnie chorych oraz dzieci i rodziców. Fundacja w sierpniu 2021 r. uruchomiła telefon interwencyjny, który działa codziennie w godz. 8-22 pod numerem 539-697-865.
Elementy aktualnie prowadzonej kampanii można zobaczyć prawie w każdym większym mieście. Znajdują się m.in. w Warszawie, Gdańsku, Wrocławiu, Gdyni, Łodzi, Poznaniu i Krakowie. Pojawiły się także w miastach nieco mniejszych, takich jak Chorzów, Lublin czy Tychy, co może wskazywać na ogromną skalę przedsięwzięcia.
Internauci zwrócili uwagę, że billboardy niejednokrotnie rozmieszczone są w bardzo małych odległościach od siebie. W niektórych przypadkach nawet co 20 m. Zdarza się również, że billboardy i citylighty znajdują się "po sąsiedzku" na jednej ścianie.
Posłuchaj "naTemat codziennie". Skrót dnia w mniej niż 5 minut