Więcej mężczyzn niż kobiet robi zakupy online
Więcej mężczyzn niż kobiet robi zakupy online Fot. shutterstock.com

Mężczyźni częściej niż kobiety kupują w internecie. Jeśli chodzi o wiek, przodują młodzi – prawie 60 proc. osób w wieku 18-25 lat dokonuje e-zakupów.

REKLAMA
Może się to wydawać zaskakujące, ale liczby mówią same za siebie. Aż 56 proc. badanych mężczyzn robi zakupy w internecie, podczas gdy wśród kobiet jest to tylko 44 proc. Wśród kupujących online jest, oczywiście, najwięcej młodych (w wieku 18-25 lat), a im starsze pokolenie, tym mniej w nim osób korzystających z takich usług.
Co za tym idzie, większość – 55 proc. – kupujących online to osoby ze średnim wykształceniem. Studia ukończyło i tak sporo, bo aż 28 proc. badanych, a tylko 16 proc. w zestawieniu zajmują osoby z podstawowym lub zawodowym wykształceniem. Jeśli chodzi zaś o regiony Polski, to prym wiodą dwa: Śląsk i Mazowsze. To ich mieszkańcy najchętniej robią e-zakupy – donosi Forbes.pl.
Za największe zalety zakupów online uważamy: możliwość dostawy do domu, oszczędność czasu, szeroki wybór produktów, możliwość złożenia zamówienia o dowolnej porze i konkurencyjne, wobec sklepowych, ceny. Co więcej, istnieje grupa towarów, które kupujemy tylko przez internet. Są to: muzyka w formacie mp3 (22 proc. badanych), e-booki (19 proc.) i wszelkie wycieczki, bilety lotnicze oraz rezerwacje hotelowe. Co zaskakujące, w grupie produktów kupowanych tylko w zwykłych sklepach znajdują się m.in. perfumy i kosmetyki – razem z ubraniami, butami, telefonami komórkowymi i sprzętem komputerowym.
I chociaż z badania wynika, że nadal trochę boimy się zakupów online – część respondentów niekorzystanie z e-zakupów tłumaczy strachem przed otrzymaniem innego produktu, niż zamawiany czy potencjalnymi problemami z gwarancją – to wygląda na to, że to trend coraz popularniejszy. Internetowych sklepów jest już w Polsce ponad 12 tysięcy, czyli o 12 proc. więcej, niż w 2011 roku. Nielsen przeprowadził swoje badania na grupie 1328 osób w formie ankiety internetowej.