
Konflikt Johnny'ego Deppa i Amber Heard wart miliony. Te sumy mogą wielu zaskoczyć
Sądowy spór Johnny'ego Deppa i Amber Heard śledzą miliony fanów. Proces, który wytoczył swojej byłej małżonce gwiazdor "Piratów z Karaibów", jest z pewnością jednym z najbardziej medialnych w ostatnich latach. Tymczasem wyliczono, jaką wartość reklamową zdobyła już ich rozwodowa batalia. Te kwoty robią wrażenie.

Reklama.
Obserwuj naTemat w Wiadomościach Google
Świat obiegły zdjęcia przedstawiające pobitą twarz aktorki. Depp już wtedy odpierał oskarżenia, twierdząc, że żona sfałszowała dowody świadczące o jego winie. Z danych zebranych przez Instytut Monitorowania Mediów wynika, że w polskich portalach internetowych pojawiło się wówczas ponad 400 artykułów dokładnie opisujących spór między parą amerykańskich aktorów.
Przez niespełna miesiąc (25 maja – 20 czerwca 2016r.) dotarcie publikacji wyniosło na polskim rynku ponad 22 mln kontaktów z przekazem, natomiast ekwiwalent reklamowy (AVE) opiewał wtedy na prawie 4 mln zł.
Odtwórca roli Jacka Sparrowa w "Piratach z Karaibów" przekonywał, że artykuł nie miał nic wspólnego z prawdą i w dodatku zaszkodził on jego reputacji. W konsekwencji aktor postanowił złożyć pozew o zniesławienie i milionowe odszkodowanie. Miedzy byłymi małżonkami rozpoczęły się sądowe przepychanki.
Polskie redakcje internetowe w okresie od marca 2019 roku do końca 2020 roku wspomniały o sprawie 840 razy. Wszystkie treści z tego okresu wygenerowały dotarcie na poziomie 19 mln potencjalnych kontaktów, natomiast ekwiwalent reklamowy wyniósł już wtedy 6 mln zł.
Instytut Monitorowania Mediów podaje, że w okresie od 11 kwietnia do 15 maja br. tylko w internetowych portalach o celebrytach pojawiło się już 1,1 tys. artykułów donoszących o szczegółach kolejnych rozpraw między Deppem a Heard. Teksty wygenerowały dotarcie na poziomie 15 mln kontaktów z przekazem i wartością reklamową o wysokości aż 9,2 mln zł.
Z tego wynika, że wartość reklamowa batalii sądowej między Johnnym Deppem a Amber Heard na polskim rynku wynosi już w sumie prawie 19 mln zł.
Czytaj także:Reklama.