Zamówiła iPada, dostała pięć. Firma nie chciała zwrotu i doradziła, żeby rozdać je znajomym
Michał Mańkowski
10 grudnia 2012, 17:03·2 minuty czytania
Publikacja artykułu: 10 grudnia 2012, 17:03
Ta historia wydaje się wręcz niemożliwa. Pewna Amerykanka zamówiła przez internet iPada. Wszystko było w porządku do momentu otwarcia paczki. W kartonie zamiast jednego, znajdowało się pięć nowiutkich tabletów ze stajni Apple'a.
Reklama.
Swoją historią pewna Amerykanka zaskoczyła wszystkich fanów internetowych zakupów. Kobieta przed zbliżającymi się świętami zamówiła w popularnym sklepie Best Buy najnowszego iPada. W końcu paczka przychodzi, a w środku zamiast jednego, czeka na nią pięć nowiutkich tabletów Apple'a.
Tej nietypowej sytuacji przyjrzał się blog "The Consumerist", który zajmuje się sprawami konsumentów. Autorzy bloga skontaktowali się w tej sprawie ze sklepem, ponieważ sama zainteresowana oraz jej rodzina nie wiedziała, co zrobić. Koniec, końców okazało się, że to ewidentna pomyłka BestBuy i ze strony klientki wszystko jest w porządku.
Zobacz: Konferencja Apple: jest najnowszy iPad mini i zapowiadany iPad 4
BestBuy przyznał się do popełnienia błędu, ale z racji tego, że jesteśmy w trakcie okresu przedświątecznego nie będzie domagał się zwrotu czterech iPadów. Jednocześnie zachęcił szczęśliwą posiadaczkę kilku nadprogramowych tabletów do tego, by rozdała je znajomym, rodzinie lub potrzebującej instytucji.
Zgodnie z amerykańskim prawem wszystko, co zostanie przysłane do twojego domu pozostaje twoje, ale tutaj sprawa nie była taka oczywista. Teoretycznie sklep mógł domagać się zwrotu przypadkowo wysłanego sprzętu, ponieważ dokumentacja transakcji wyraźnie wskazywała, że kobieta zamówiła i zapłaciła tylko za jeden egzemplarz.
Ostatecznie jednak BestBuy zrezygnował z jakichkolwiek roszczeń zyskując ocieplenie wizerunku i darmową, przedświąteczną reklamę.