Najpopularniejsze stacje radiowe tracą swoją popularność w okresie wrzesień-listopad.
Najpopularniejsze stacje radiowe tracą swoją popularność w okresie wrzesień-listopad. Fot. Shutterstock

Największe i najpopularniejsze stacje radiowe w Polsce "solidarnie" straciły swoich słuchaczy. Powody do radości ma natomiast ojciec Rydzyk i jego Radio Maryja, które zanotowało rekordowy wzrost.

REKLAMA
Niekwestionowanym i niezmiennym liderem rankingu rynku radiowego w Polsce jest RMF FM. Z raportu branżowego serwisu Wirtualnemedia.pl, który badał popularność stacji w okresie wrzesień-listopad wynika, że RMF FM otwiera zestawienie z wynikiem 25,30 procent. To o 1,5 punktu proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Zobacz: Nie tylko prasa ma kłopoty. Najgorszy w historii wynik Radia ZET
Traci również drugie w rankingu Radio ZET, którego słuchalność plasuje się na poziomie 15,20 proc, czyli dokładnie o jedno oczko niżej iż w 2011 roku. Popularna ZETka nie ma powodów do radości, bo w trzecim kwartale 2012 roku osiągnęła swój najgorszy wynik w historii badań Radio Track.
Podium zamyka Jedynka, którą preferuje 11,10 proc. słuchaczy (0,4 punktu proc. straty). Tuż za przysłowiowym "pudłem" jest Trójka. Teraz słucha jej 7,50 proc. odbiorców, poprzednio było to 0,7 punktu proc. więcej.

Badanie Radio Track

Jest jedynym kompleksowym badaniem rynku radiowego w Polsce uznawane od 1997 roku przez wszystkich nadawców, reklamodawców i domy mediowe. CZYTAJ WIĘCEJ


Zaskoczeniem jest natomiast wynik Radia Maryja. Toruńska rozgłośnia Tadeusza Rydzyka jest na czwartym miejscu. Z wynikiem zaledwie 2,90 proc. zostaje daleko w tyle za czołówką, ale to właśnie Radio Maryja zanotowało rekordowy wzrost popularności. Rok wcześniej wynik plasował się na poziomie 2 procent.
To już kolejne badanie, w którym najpopularniejsze stacje radiowe tracą słuchaczy. W poprzednim rankingu tendencja była podobna. I również wtedy to właśnie Radio Maryja szło na swój rekord. Dobrych wiadomości dla ojca Rydzyka nie przynoszą natomiast wyniki sondażu ogólnego zaufania do mediów, który przeprowadził CBOS. TV Trwam oceniana jest w tym rankingu najgorzej ze wszystkich telewizji.