Misja i manifest redakcji naTemat. Oto dlaczego jesteśmy, jacy jesteśmy
Michał Mańkowski
10 listopada 2022, 17:53·4 minuty czytania
Publikacja artykułu: 10 listopada 2022, 17:53
Każdego miesiąca portal naTemat odwiedzają miliony czytelników, widzów i słuchaczy, dla których jesteśmy źródłem informacji, rozrywki i inspiracji. Czujemy tę odpowiedzialność, dlatego postanowiliśmy przybliżyć Wam nasze wartości, którymi kierujemy się w codziennej pracy. To spisana misja, manifest i zasady przyświecające naszej redakcji, z której rozliczamy sami siebie i z której rozliczać możecie nas Wy.
Reklama.
Reklama.
Nasza misja
W przystępny sposób piszemy dla Was na (każdy) Temat, który jest ważny i ciekawy. naTemat.pl to unikatowe miejsce w polskim internecie dla wszystkich, którzy chcą trzymać rękę na pulsie.
Manifest
naTemat.pl to portal stworzony przez pasjonatów, którzy w 2012 roku postanowili sobie, że chcą zrobić różnicę w polskich mediach. Chcą być wyraziści i opiniotwórczy. Bez zaplecza wielkiej korporacji stworzyliśmy medium, które w ramach swojej blogosfery zrzeszało blisko tysiąc autorytetów z różnych dziedzin życia.
Dziś jesteśmy portalem, który każdego miesiąca czytają miliony Polaków, a trzonem redakcji jest nasz kilkudziesięcioosobowy zespół dziennikarski. Głęboko wierzymy w nasz sposób dostarczania Wam informacji o tym, co najważniejsze i najciekawsze z Polski i ze świata. Tworzymy portal, który sami chcielibyśmy czytać. Jesteśmy ludźmi i dla ludzi piszemy o rzeczach i sprawach, które nas otaczają.
Pokazujemy to, co najważniejsze. Informujemy, tłumaczymy, jesteśmy blisko tego, czym naprawdę żyją Polacy i co budzi ich emocje. Piszemy rzetelnie zarówno o rzeczach najpoważniejszych, jak i tych bliskich naszemu codziennemu życiu. Znajdziesz u nas newsy, reportaże, wywiady, opinie, felietony, wideo i podcasty na naprawdę wiele tematów. Zawsze z zachowaniem najwyższych standardów: prawnych i moralnych.
Chcemy, żebyś czuł się u nas, jak u siebie. Tak samo, jak "u siebie" chcemy czuć się w Polsce. Dlatego swoimi tekstami walczymy o Polskę demokratyczną, otwartą, tolerancyjną i europejską.
Za każdym tekstem stoi u nas dziennikarz z krwi i kości, którego twarz i dane możesz zobaczyć przy materiale. Nie pisze u nas sztuczna inteligencja ani boty. Nie oszukujemy, a w tekście zawsze spełniamy obietnicę, którą daliśmy Wam w tytule.
Bierzemy odpowiedzialność za nasze teksty i każdorazowo wierzymy, że to, o czym piszemy, jest dla grona naszych czytelników ciekawe. Nie zawsze musisz się z nami zgadzać, pokazujemy różne punkty widzenia na ten sam temat, bo w redakcji też się różnimy, ale zawsze się szanujemy. Nasz newsroom jest różnorodny: mamy dziennikarzy różnej płci, orientacji, w każdym wieku, na różnym etapie życia i kariery, z różną wrażliwością i zainteresowaniami.
W naszych dużych, autorskich tematach zawsze staramy się dać Wam nieco więcej: czasami będzie to nowy punkt widzenia na dany temat, innym razem komentarz ciekawej osoby związanej z tematem, a jeszcze innym opinia.
Wyróżniamy kilka typów treści:
krótkie artykuły informacyjne, z których szybko dowiadujecie się, co się właśnie wydarzyło,
dłuższe autorskie materiały problemowe, w których wyjaśniamy i pogłębiamy newsy,
premium reportaże z dedykowanymi sesjami zdjęciowymi i/lub wideo, najbardziej soczyste historie dziennikarskie, w których obraz jest tak samo ważny, jak i tekst,
odcinki podcastów do przesłuchania na najpopularniejszych platformach podcastowych,
materiały wideo do obejrzenia nie tylko na naszej stronie, ale także na YouTube
materiały reklamowe, które są odpowiednio oznaczone na stronie głównej i w tekście
Jesteśmy obecni nie tylko na naTemat.pl. Nasz zespół jest wszędzie tam, gdzie nasi czytelnicy: na YouTube, Facebooku, Instagramie, Twitterze, LinkedIn, TikToku. Styl komunikacji i podawania informacji dostosowujemy do danego medium.
Staramy się robić różnicę. Wychodzimy poza internet i realizujemy społeczne akcje specjalne w przestrzeni publicznej. Chcemy tworzyć innowacyjne formaty redakcyjne i reklamowe. Utrzymujemy się z reklam zamieszczanych w naszym portalu. To zarówno formaty typu display, jak i krojone na miarę akcje natywne, które są specjalnie oznaczone. Użytkownicy, którzy chcą zrezygnować z reklam banerowych mogą wykupić konto ‘Twoje naTemat” i korzystać z portalu w jeszcze bardziej komfortowy sposób np. personalizując stronę główną.
Zawsze jednak dbamy o komfort korzystania z naszej strony. Żyjemy w czasach mobile first, aż 90 procent naszych czytelników czyta nas na telefonach.
Między słowami
Nasze redakcyjne przekonania, a co za tym idzie nasze materiały, zakładają, że:
nie ma wolnego kraju bez wolnych i niezależnych mediów
Polska jest i powinna pozostać członkiem Unii Europejskiej,
jako kraj powinniśmy patrzeć na Zachód, nie na Wschód,
klimat jest dziś jedną z najważniejszych spraw, którymi powinni zajmować się politycy, a odpowiedzialność nie może być przerzucana na jednostki,
każdemu człowiekowi należy się szacunek bez względu na pochodzenie, wierzenia czy orientację,
media są od tego, by dawać głos tym, którzy go nie mają i zwracać uwagę na problemy, które pozostają niezauważone,
Polska jest dziś zbyt podzielona,
przede wszystkim warto być przyzwoitym,
żyjemy w czasach upadku autorytetów, dlatego tak ważne jest edukacyjna rola mediów,
jako medium konkurujemy o Waszą uwagę nie tylko z innymi tytułami, ale każdym twórcą treści w internecie,
odbiorcą treści naTemat możesz być nie tylko na naszej stronie głównej, to także nasze kanały w social mediach,
dobry i ciekawy artykuł można napisać na naprawdę każdy temat,
Główne zasady:
Informujemy
Wyjaśniamy
Nagłaśniamy
Interweniujemy
Bawimy
Na marginesie:
Robimy wszystko, żeby czas, który nam poświęciłeś, był tego wart.