Artykuł o "Trotylu na wraku tupolewa", który wywołał medialno-polityczną burzę.
Artykuł o "Trotylu na wraku tupolewa", który wywołał medialno-polityczną burzę. Fot. "Rzeczpospolita"
Reklama.
Głośny artykuł Cezarego Gmyza o trotylu na wraku tupolewa nie wpłynął znacząco na sprzedaż "Rzeczpospolitej". W listopadzie, miesiącu publikacji materiału, spadek liczby czytelników gazety był zaledwie nieco mniejszy niż zwykle, choć i tak znacznie wyższy niż w przypadku innych tytułów.
Dziennik wydawany przez Grzegorza Hajdarowicza stracił nieco ponad 22 proc. czytelników (w stosunku do poprzedniego roku), gdzie w poprzednich miesiącach sprzedaż spadała o 24 procent w październiku czy 25 procent we wrześniu. Liderem zestawienia sprzedaży pozostaje tabloid "Fakt", choć i on nie uniknął spadku (o prawie 6 procent).

Na miejscu drugim uplasowała się wydawana przez Agorę „Gazeta Wyborcza" ze średnim wynikiem wynoszącym 228 242 egz., po spadku 13,14 proc.  Trzecią lokatę zajął „Super Express" (Murator) ze średnią sprzedażą ogółem w listopadzie ub.r. na poziomie 160 686 egz., czyli o 7,65 proc. mniejszą niż rok wcześniej. CZYTAJ WIĘCEJ

Wspomniana "Rzeczpospolita" jest na czwartym miejscu, a piąty jest "Dziennik Gazeta Prawna". Tradycyjnie zestawienie zamykają gazety biznesowe: "Puls Biznesu" i "Parkiet Gazeta Giełdy".
Wkrótce na wynikach sprzedaży może się też odbić fala podwyżek cen dzienników. Pod podniesieniu o 30 groszy ceny "Gazety Wyborczej" w ślad za Agorą poszli wydawcy innych tytułów. O 40 groszy wzrosła cena dziennika "Rzeczpospolita oraz "Parkietu". Aż o 50 gr zdrożał "Dziennik Gazeta Prawna".
Już w grudniu zdrożały także tabloidy "Fakt" i "Super Express". Na niezmienionym poziomie pozostały jedynie ceny "Przeglądu Sportowego", "Gazety Polskiej Codziennie" i "Pulsu Biznesu".