Sprzedaż wszystkich dzienników dramatycznie spada. "Rzeczpospolita" traci najwięcej. Znowu
Michał Mańkowski
07 grudnia 2012, 06:53·2 minuty czytania
Publikacja artykułu: 07 grudnia 2012, 06:53
Wszystkie ogólnopolskie dzienniki w październiku 2012 roku sprzedają się w mniejszej ilości niż w analogicznym okresie rok temu. Najwięcej, bo aż 24 procent traci "Rzeczpospolita".
Reklama.
Liderem zestawienia pozostaje tabloid "Fakt", który każdego dnia sprzedaje się w nakładzie blisko 350 tysięcy egzemplarzy. Tabloid stracił 4,59 proc. w stosunku do października zeszłego roku, ale – jak podaja WirtualneMedia – to najniższy spadek ze wszystkich dzienników.
Dalej, standardowo już, jest "Gazeta Wyborcza" ze średnim wynikiem nieco ponad 219 tysięcy. To strata prawie 16 proc. sprzedaży. Podium zamyka kolejny tabloid "Super Express" (niecałe 155 tysięcy) ze spadkiem o 9,77 proc. niż w październiku 2011 roku.
Najwięcej straciła czwarta w całym rankingu sprzedaży "Rzeczpospolita", bo aż 24,72 proc. Popularna "Rzepa" sprzedaje się w nakładzie nieco ponad 74 tysięcy egzemplarzy. To już kolejny miesiąc, gdy "Rzeczpospolita" traci najwięcej. Podobna sytuacja miała miejsce we wrześniu.
Na tak duży spadek nie ma jednak wpływu afera z trotylem na wraku tupolewa w tle. Artykuł Cezarego Gmyza opublikowano dopiero w ostatnich dniach października. Fakt, że dzienniki notują spadek sprzedaży nie jest niczym zaskakującym. Powodem takiego stanu rzeczy jest konkurencja z internetem, którą powoli tradycyjna prasa zaczyna przegrywać. A z czasem ta tendencja może także ulec zmianie.
– Być może za parę lat tablety będą tak powszechne, że gazety przeniosą się właśnie na nie, bo gazeta to myśl, a nie forma – przewidywał jakiś czas temu na łamach naTemat Piotr Najsztub.