Demotywatory i Kwejk przestają śmieszyć? Straciły ponad dwa miliony użytkowników

Kwejk,pl i Demotywatory.pl masowo tracą użytkowników
Kwejk,pl i Demotywatory.pl masowo tracą użytkowników Fot. Kwejk.pl
Największe polskie serwisy internetowe ze śmiesznymi obrazkami i filmami masowo tracą zasięg i użytkowników. Liderem spadków są dwa najpopularniejsze: Demotywatory i Kwejk.


Na początku ubiegłego roku serwisy Demotywatory.pl i Kwejk.pl notowały największą popularność. Po kilku miesiącach sytuacja zaczęła się jednak zmieniać. Już w sierpniu Demotywatory miały o milion realnych użytkowników mniej niż w lutym. Strata Kwejka wyniosła zaś 1,6 mln użytkowników. Od początku 2012 roku znacząco, bo o 25 proc. ,spadł także zasięg wspomnianych serwisów. Użytkowników straciły również strony takie jak Besty.pl i Wiocha.pl.

Czytaj także: Twórca Kwejka Człowiekiem Roku Internetu. Zasłużenie? "To kibel internetu"; "Gość zarobił i mu zazdrościcie"

Cytowany przez Wirtualnemedia.pl Krzysztof Wilkiński, współwłaściciel Kwejk.pl, jest zdania, że za spadkami stoi zmiana algorytmu Facebooka, dzięki której treści dostępne na fanpage’ach stały się widoczne dla mniejszej liczby użytkowników.

Wirtualnemedia.pl

Według Krzysztofa Wiklińskiego wskutek zmiany algortymu ruch na Kwejku pochodzący z Facebooka spadł o 30 proc. w skali roku. - Widać to bardzo dokładnie na naszym wykresie z Google Analytics: ruch utrzymuje się stabilnie do czerwca, a wtedy w zasadzie z dnia na dzień, kiedy Facebook wprowadził zmiany, następuje spadek - opisuje. CZYTAJ WIĘCEJ


Nieco innego zdania jest Michał Brański, członek zarządu grupy o2 i współtwórca Pudelka. Jak mówi, ma wrażenie, że humoru w internecie jest zbyt dużo i użytkownicy się nim zmęczyli. „Łudzę się, że to odczucie jest podzielane przez innych i nastąpi, w kontrze do junk humoru, powrót do jakościowych treści" - stwierdza.


Doniesieniom o słabszych wynikach serwisów z humorem towarzyszy również raport z Facebooka, który wskazuje na coraz mniejsze zaangażowanie na polskich fanpage’ach.

Wirtualnemedia.pl

Według raportu portalu Wirtualnemedia.pl i CatNapoleon.com tylko w grudniu 10 najliczniejszych polskich fanpage’y zdobyło łącznie ponad 566 tys. nowych użytkowników. Tymczasem 10 czołowych stron z kategorii prasa na koniec grudnia miało w sumie tylko niewiele więcej, bo 719,6 tys. fanów. CZYTAJ WIĘCEJ


Źródło: Wirtualnemedia.pl
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...