
Kierownictwo firmy manipuluje faktami i nie mówi całej prawdy – to jeden z głównych powodów, dla których Polacy mało ufają swoim szefom. Ponad 25 proc. z badanych nie wierzy w informacje przekazywane przez firmową "górę". Tyle samo pracowników jest przekonanych, że firma już raz ich oszukała.
Niestety w polskich firmach dbałość o zaufanie pracowników to bez wątpienia jedno z najrzadziej docenianych źródeł przewagi konkurencyjnej. Bezpośredni wpływ na zaufanie dla firmy ma polityka komunikacyjna przygotowana z myślą o pracownikach. Powinna ona wspierać realizację celów biznesowych i jednocześnie odpowiadać na potrzeby informacyjne całego zespołu. CZYTAJ WIĘCEJ
Pokazuje to jasno, że zła komunikacja z pracownikiem kontynuowana przez lata może znacznie podważyć jego zaufanie do firmy, a wręcz w skrajnych przypadkach wrogo do niej nastawić. Badania jasno pokazują, iż warto poświęcić więcej czasu komunikacji wewnętrznej w polskich firmach. CZYTAJ WIĘCEJ
Doświadczenie zazwyczaj wiąże się z zarobkami, a jak wynika z badań, te także mają wpływ na ufność wobec szefostwa. Osoby, których dochód przekracza 3 tysiące złotych, stanowią aż 45 proc. grupy mającej problemy z zaufaniem wobec firmy. Podobne zachowanie da się zaobserwować u zarabiających najmniej – poniżej 1000 złotych. Najgorzej zarabiający czują się pokrzywdzeni i wykorzystywanie i dlatego nie ufają przełożonym. Bogaci czy zarabiający powyżej przeciętnej boją się z kolei stracić to, co osiągnęli, są nieufni i podejrzliwi, również wobec kierownictwa firmy. Wy też nie wierzycie w to, co mówi Wasz szef?

