W 2012 roku polskiemu Facebookowi przybyło ponad 2 mln użytkowników. Facebookowicze najchętniej pisali posty w środy i wtorki, a w ciągu jednej minuty przeciętnie notowano 337 polubień, 20 udostępnień i 52 komentarze – takie wnioski przynosi raport przygotowany przez Sotrender.
Zespół Sotrendera podsumował kolejny rok na polskim Facebooku. Najnowszy raport, którego pierwszą część publikujemy, dotyczy przede wszystkim profili firm i organizacji oraz fanpage'ów.
Czego się dowiadujemy? Przede wszystkim w 2012 roku liczba użytkowników Facebooka w Polsce konsekwentnie rosła, choć nie tak szybko jak wcześnie. W końcu grudnia na Facebooku istniało niemal 10 mln profili. Obecnie, jak czytamy w podsumowaniu, z Facebooka korzysta blisko 50 proc. wszystkich polskich użytkowników Internetu.
Zespół Sotrendera dostarczył też informacje, w które dni użytkownicy najchętniej pisali posty na poszczególnych profilach firmowych. Okazuje się, że najbardziej aktywni byli w środy i wtorki (odpowiednio 207 tys. i 197 tys. postów), a najmniej w weekendy (163-163 tys.). Ogólnie rzecz biorąc, facebookowicze chętnie udzielają się na fanpage'ach. Łącznie w ubiegłym roku zanotowano na nich ponad 230 mln aktywności, w tym np. ponad 177 mln kliknięć "lubię to" pod postami.
2 mln 453 tys. - tylu użytkowników przybyło polskiemu Facebookowi w 2012 roku
"Przeciętnie w ciągu minuty następuje aż 436 różnych aktywności. To bardzo dużo, choć trzeba oczywiście pamiętać, że są w tym także aktywności na popularnych profilach rozrywkowych, jak Demotywatory, Kwejk i wiele podobnych" – zwracają uwagę twórcy podsumowania.
Dane dotyczące aktywności i liczby użytkowników pozwoliły też stworzyć branżowy TOP 5. Okazuje się, że najwięcej fanów mają strony związane z muzyką. Na drugim miejscu jest odzież, na trzecim handel elektroniczny, na czwartym żywność, a na piątym telekomunikacja. Nieco inaczej przedstawia się klasyfikacja pod względem liczby zaangażowanych użytkowników. Tutaj królują handel internetowy i strony sportowe.
Zobacz podsumowanie roku 2012 na Facebooku przygotowane przez Sotrender
Wg badania Megapanel Gemius PBI Facebook miał w listopadzie 13 339 668 tzw. real users z Polski, będąc 3. najpopularniejszym serwisem, po Grupie Google i Youtube (Megapanel za grudzień 2012 r. nie jest jeszcze dostępny). Ta rozbieżność nie dziwi i jest stale obserwowana, m.in. dlatego że wskaźnik real users obejmuje również osoby wchodzące na strony serwisu, ale nie mające tam kont, zaś sam Facebook i my w swoich analizach skupiamy się tylko na zarejestrowanych użytkownikach. CZYTAJ WIĘCEJ