Piwa mają coraz bardziej oryginalne butelki
Piwa mają coraz bardziej oryginalne butelki Fot. Alebrowar.pl

Amatorzy piwa zwykle zachwycają się jego smakiem. Butelka złotego napoju służy jedynie za opakowanie, które po opróżnieniu trafia bezlitośnie do kosza. Okazuje się, że szklane pojemniki mogą być również sztuką. Producenci z małych browarów stawiają nie tylko na jakość napoju, ale i estetykę jego opakowania. Piwa mają coraz bardziej oryginalne butelki, a ich etykietki to dzieła grafików. Piwo nie jest już tylko rozkoszą dla podniebienia. Oko też jest na czym zawiesić.

REKLAMA
Piwa z małych browarów cieszą się coraz większą popularnością. Konsumenci znudzeni masową produkcją coraz częściej sięgają po wyroby lokalnych producentów. Piwa z takich manufakturek mają oryginalny smak, warzone są na podstawie oryginalnych receptur. Duże znaczenie ma też jakość. Mali producenci zwykle ogranczają w swoich produktach ilość konserwantów. Takie piwo jest zdrowsze i naturalniejsze.
Zobacz także: Piwo warzone na domowej kuchence lepsze niż z browaru. Piwowar: Wystarczy duży garnek i zmysł smaku [wywiad]

Poza walorami smakowymi coraz bardziej liczy się też wygląd produktu. Butelki złotego trunku cieszą oko swoich amatorów. Kolorowe etykiety kuszą kolorami i dobrą grafiką. - "AleBrowar ma być częścią rewolucji, która zmieni oblicze piwnej sceny w naszym kraju. Żyjemy w ciekawych czasach, czas na ciekawe piwa - tak swoje produkty reklamuje firma alebrowar.pl. Etykiety tego produktu przyozdabiają rysunki komiksowych postaci.
Poznańskie Ministerstwo Browaru szczyci się butelką za rysunkiem dostojnego mężczyzny w meloniku. Swoje produkty pakuje w kartony z dowcipnymi hasłami. Do nostalgii za czasami PRL odwołuje się browar z Czarnkowa. Etykiety Piwa Kamionkowskiego przypominają wyroby ze sklepów Społem, a butelki transportowane są w charakterystycznych, plastikowych skrzynkach.
- Zakładając naszą firmę, stwierdziliśmy, że piwo rewolucyjne w smaku nie może mieć standardowej etykiety - mówi Bartosz Napieraj, brand manager firmy Alebrowar. Według niego klient ma widzieć, że produkt, który trzyma w ręku, to coś innego niż masowa produkcja. Pod każdym względem. Nie tylko smakowym, ale i estetycznym. Przepis na sukces tej firmy to zaskoczenie klienta. Etykiety muszą się podobać, czasem rozśmieszyć.

Zobacz także: Jeremy Clarkson z "Top Gear" promuje piwo "Żywiec" na Facebooku?
Za estetykę produktów browaru z Gościszewa odpowiada agencja artystyczna - Poprosiliśmy naszych przyjaciół o projekt etykiety. To oni odpowiedzialni są za naszą stronę wizualną - tłumaczy. Napieraj zapewnia, że taka strategia działa. Oryginalne projekty wywołują spory odzew. Kienci piszą maile, komentują nowe projekty na facebookowym profilu firmy.
Tomasz

Macie najlepsze designerskie etykiety. Bardzo dobrą i spójną oprawę graficzną ma też browar Kormoran

Alebrowar może też się poszczycić sukcesami w branży designu. - Nasze pomysły są doceniane zagranicą.- Byliśmy opisani przez kilka branżowych portali zajmujących się projektowaniem opakowań - mówi Napieraj. Oprócz piwa dobrze sprzedają się koszulki i wszelkie gadżety. - Ta ilość informacji zwrotnych od naszych klientów świadczy najlepiej, że postawienie na dobry design daje efekty - podsumowuje Napieraj.