logo
Lidl wygłosił oświadczenie ws. ultimatum Jerzego Owsiaka dotyczącego TV Republika. Fot. Hornet / Reporter
Reklama.

Jerzy Owsiak wygłosił ultimatum ws. WOŚP i TV Republika

Przypomnijmy, że Jerzy Owsiak w poniedziałek (27 stycznia) podczas konferencji prasowej oświadczył, że jeśli jakakolwiek firma będzie chciała współpracować z WOŚP "i chce się reklamować w tamtej telewizji, musi wybrać". Podsumowując 33. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy prezes fundacji WOŚP poinformował, że TV Republika odmówiła emisji spotu reklamowego jednej z firm wspierających WOŚP. Spot ten nawiązywał do niedzielnego finału.

– Nie będziemy z wami współpracowali, jeżeli będziecie się reklamowali w Telewizji Republika, która jest antyonkologiczna, antyhematologiczna, antyludzka momentami – powiedział lider WOŚP.

W reakcji na te słowa szefa WOŚP Lidl Polska wygłosił swoje oświadczenie. Sieć zapowiedziała, że w razie braku porozumienia pomiędzy WOŚP, a TV Republika Lidl nie będzie publikował tam swoich spotów reklamowych.

– W razie braku dojścia do porozumienia WOŚP z TV Republika sieć handlowa Lidl zaprzestanie dalszych emisji spotów reklamowych w stacji – przekazał Lidl ws. słów Jerzego Owsiaka. Stanowisko niemieckiej sieci w Polsce przedstawiła dyrektorka ds. korporacyjnych i społecznej odpowiedzialności biznesu Lidl Polska Aleksandra Robaszkiewicz.

– Jesteśmy firmą społecznie odpowiedzialną, która swoją codzienną działalność operacyjną buduje na uniwersalnych wartościach, jakimi są szacunek, empatia i wrażliwość na drugiego człowieka niezależnie od wyznawanych poglądów politycznych, płci, narodowości czy wyznania – tłumaczyła zapowiedź Lidla Aleksandra Robaszkiewicz. Dodała, że ze względu na neutralność światopoglądową Lidl Polska chce dotrzeć do jak najszerszej grupy klientów. Z tego powodu jest obecny w różnych kanałach telewizyjnych i stacjach radiowych.

Przypomniała, że za zakup reklam dla Lidl Polska odpowiada dom mediowy. – W przytoczonej telewizji mamy wykupione świadczenia do marca br. W tej stacji emitowane były spoty o zbiórkach WOŚP w sklepach Lidl Polska w ubiegłym i bieżącym roku – wyjaśniła Aleksandra Robaszkiewicz.