Stewardesa zdradza odrażające kulisy pracy. Po 12 latach pracy
Stewardesa zdradza odrażające kulisy pracy. Po 12 latach pracy Fot. Wojtek Laski/East News
Reklama.

Stewardesa z Polski zdradza kulisy pracy. Pasażerowie przekraczają granice

Na swoim profilu "Życie Stewardessy" na Facebooku Olga Kuczyńska publikuje wpisy dotyczące codziennych wyzwań i radości związanych z pracą stewardesy, a także porusza tematy związane z podróżami i kulturami różnych krajów.

Niedawno w mediach społecznościowych opublikowała wpis, w którym opisuje realia bycia stewardesą z wieloletnim doświadczeniem. Wskazała w nim m.in. że pewne rzeczy lub zachowania, które kiedyś były nie do pomyślenia, obecnie są usprawiedliwiane czy też uznaje się je za normalne.

Jednym z tematów było to, że pasażerowie coraz częściej chcą chodzić boso po pokładzie, a gdy załoga zwraca im uwagę, uważają to za przesadę. Tymczasem nie zdają sobie sprawę z tego, ile bakterii mnoży się na podłodze samolotu, nie mówiąc już o toalecie. By to uzmysłowić kobieta przywołała naprawdę obrzydliwą anegdotę z jej pracy.

To jedna z sytuacji, jakiej byłam świadkiem... Osoba wychodzi z toalety, a stolec wypada na podłogę w samym przejściu między korytarzem a kuchnią pokładową. Kolejni wchodzą w kupę i roznoszą wszystko po pokładzie. Pasażer owija się kocem i siada jakby nigdy nic. Niektórzy wymiotują. O zapachu i scenerii nie muszę chyba już pisać, bo to można sobie wyobrazić –opisała.

Jak zachowywać się na pokładzie?

Internauci byli w szoku, że pasażerowie mogą zachowywać się w ten sposób i chociaż była to historia najmocniejsza, to tylko jedna z wielu ukazujących ignorancję, głupotę czy brak kultury pasażerów samolotów.

Kolejny hit, który przeczytałam jakiś czas temu, to to, że nieważne jak się naświni, przecież ktoś ma w końcu za to płacone, że to potem posprząta", pisze i dodaje: tylko co z tymi, którzy w takich warunkach spędzą podróż, bo "sąsiadowi" zachciało się zrzucić śmieci na podłogę? I tak, te zdjęcia to autentyk. Na 12 lat pracy widziałam chyba wszystko – mogliśmy przeczytać. Stewardesa podkreśliła, że pasażerowie nierzadko biorą dbanie o ich bezpieczeństwo i komfort innych podróżnych za czepialstwo obsługi. Powinniśmy pamiętać, że każde nasze zachowanie na pokładzie powinno mieć na uwadze bezpieczeństwo i komfort nie tylko nasz, ale wszystkich na pokładzie.

Oto 5 najważniejszych zasad, jak być dobrym pasażerem:

  1. Przestrzegaj zasad bezpieczeństwa – zapinaj pasy, słuchaj załogi, stosuj się do ich instrukcji.
  2. Szanuj przestrzeń innych – unikaj rozpychania się, nie blokuj przejść.
  3. Bądź uprzejmy do załogi – traktuj personel z szacunkiem i cierpliwością.
  4. Zachowuj ciszę – unikaj głośnych rozmów i rozpraszających zachowań.
  5. Bądź punktualny i przygotowany – szybko wsiadaj do samolotu, nie opóźniaj procesu boardingowego.