Piotr Skiba o katastrofie F-16.
Piotr Skiba o katastrofie F-16. Fot. Robert Kowalewski / Agencja Wyborcza.pl

Prokurator Piotr Antoni Skiba przekazał nowe informacje w sprawie katastrofy F-16, do której doszło 28 sierpnia na lotnisku w Radomiu. – Istotnym dowodem jest kamera mjr. Krakowiana – poinformował prokurator. Sprzęt pilota tamtego dnia znajdował się w myśliwcu.

REKLAMA

Trwa wyjaśnianie okoliczności katastrofy F-16. Maszyną kierował doświadczony pilot major Maciej "Slab" Krakowian. Niestety nie zdążył się katapultować i zginął na miejscu zdarzenia.

Kamera pilota może być istotnym dowodem w sprawie

W czwartek podczas konferencji prasowej rzecznik Prokuratury Okręgowej w Warszawie prok. Piotr Skiba podał najświeższe informacje. Zwrócił uwagę na pewien dowód w sprawie, który może okazać się bardzo istotny.

To kamera ujawniona na miejscu zdarzenia, na miejscu oględzin, która należała do pokrzywdzonego majora Krakowiana. Poddaliśmy już wstępnej opinii biegłego informatyka z Laboratorium Kryminalistycznego Żandarmerii Wojskowej ten przedmiot. Okazało się, że jest sprawny. Znajdują się na nim stosowne nagrania, które zostały zabezpieczone, zgrane i w późniejszym etapie tego postępowania, będą bardzo szczegółowo oględzinowane i porównane z innymi dowodami mówił prokurator.

Zabezpieczono też tzw. czarne skrzynki, które zostaną przeanalizowane w odpowiednich laboratoriach, najprawdopodobniej na terenie państw sojuszniczych. Jak wskazał Piotr Skiba, po wypadku lotniczym ponad 500 osób prowadziło czynności na terenie Radomia. Działaniami objęto teren 35 hektarów. Przesłuchano już ponad 40 osób.

Zabezpieczonych zostało bardzo dużo dowodów. Czynności to nie tylko oględziny miejsca zdarzenia, zwłok, ale również przesłuchania. Do tej pory przesłuchano 48 świadków, zabezpieczono bardzo duże ilości dokumentacji dotyczące pilota i samolotu powiedział.

Prokuratura Okręgowa w Warszawie prowadzi postępowanie "w kierunku nieumyślnego spowodowania katastrofy w ruchu lotniczym, która zakończyła się śmiercią pilota". Celem jest dojście do prawdy i ustalenie, czy w sprawie ktoś powinien ponieść odpowiedzialność karną. Odrębne postępowanie prowadzi także Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego