Projekt "+48 22" przegrał z "Warszawskimi Słoikami", ale i tak może zostać zrealizowany
Projekt "+48 22" przegrał z "Warszawskimi Słoikami", ale i tak może zostać zrealizowany Facebook.com/NeonMuzeum
Reklama.
15 maja Muzeum Neonu ogłosiło wyniki konkursu, w którym użytkownicy Facebooka wybierali najciekawszy, ich zdaniem, projekt neonu. Okazało się, że rywalizację wygrały przygotowane przez studio Designlab "Warszawskie Słoiki", które od razu stały się przedmiotem krytyki wysuwanej przez wielu rodowitych warszawiaków.
– Niech się najpierw zajmą płaceniem podatków w stolicy, dzięki której znaleźli pracę, a później biorą się za neony – mówił w rozmowie z naTemat 24-letni Michał. Protesty najprawdopodobniej nie przyniosą jednak skutku i kontrowersyjny projekt zostanie zrealizowany przez organizatorów konkursu.

Zbierają pieniądze na budowę neonu "+48 22"
Triumf "Słoików" nie zniechęcił jednak zwolenników konkurencyjnej pracy "+48 22" do dalszego optowania za swoim faworytem. Wiktor Jędrzejewski i Agnieszka Chmura z kawiarni Państwomiasto zachęcili internautów, by sami zebrali sumę potrzebną do zbudowania i zamontowania neonu, który miałby zawisnąć nad wejściem do Państwamiasta.
– Neon „+48 22” nigdy nie był projektowany jako symbol dla naszego lokalu. Był projektowany dla Warszawy, dla mieszkańców Warszawy. Dla Was. Decydując się na publiczną zbiórkę środków na jego produkcję pozostajemy wierni podstawowej idei tego projektu zakładającej, że „+48 22” będzie wspólny, miejski, warszawski. Po prostu Wasz – napisali Jędrzejewski i Chmura, dodając, że ich kawiarnia gotowa jest pokrywać rachunki za prąd, którym zasilany byłby neon.
Do zrealizowania przygotowanego przez grupę Liniaprosta projektu "+48 22" potrzeba 3,8 tysiąca złotych. Wygląda na to, że zbiórka zakończy się sukcesem, bowiem w jej ramach zgromadzono już niemal całą wymaganą kwotę.
Czytaj także: