
Bezapelacyjnym liderem na brytyjskim rynku pizzy jest Domino's Pizza, która skupia ponad jedną czwartą rynku, wyprzedzając nawet Pizzę Hut. Szybka dostawa i coraz większe zapotrzebowanie na jedzenie zamawiane przez telefon i internet sprawiają, że również nad Wisłą trwa prawdziwa bitwa o klienta. Jak się okazuje, nawet powracająca do Polski Domino's Pizza może mieć problemy, aby skutecznie konkurować choćby z silną w Polsce siecią Da Grasso, czy z Telepizzą.
Restauracje operują na bardzo niskich marżach i boją się podnosić ceny, pomimo drożejącego paliwa i składników. - Większość restauracji nie walczy dziś o dobre składniki, czy poprawę obsługi klienta, tylko skupia się na wprowadzaniu bardzo dużej liczby promocji, przez co biznes przestaje być rentowny - mówi Lech Kaniuk.
Absolutnym liderem na rynku brytyjskim okazuje się być Dominos Pizza. Obecna na wyspach od 1985 roku, a założona w 1960 roku w Ypsilanti w stanie Michigan, skupia dziś 26 proc. całego rynku pizzy, wyprzedzając między innymi światowego giganta Pizzę Hut (25 proc.). - Jest to sieć, która bardzo mocno stawia na szybkość dostawy, ma bardzo dużo punktów i małe strefy dostawy, przez co udaje jej się zrealizować zamówienie w krótkim terminie - mówi Lech Kaniuk o firmie, która we wrześniu 2012 roku otworzyła w Stambule swój dziesięciotysięczny lokal.
Żadne inne danie nie może konkurować z pizzą, jeśli chodzi o dostawy do domu. Jak pokazało ostatnie badanie dotyczące zamawiania jedzenia prze internet, aż 78 proc. badanych wskazało właśnie pizzę. Na drugim miejscu znalazła się chińszczyzna, ze stosunkowo skromnym wynikiem 11 proc.
Osoby, które zamawiają pizzę raz na miesiąc lub częściej, to w 70 proc. studenci, zarówno mężczyźni jak i kobiety w wieku 18 - 24 lata. Większą grupą zaś są osoby w wieku 25 - 35 lat, mają wyższe wykształcenie i zamawiają lunch do biura. Trzecią grupą klientów pizzy są osoby powyżej 45 lat, który raczej rzadko zamawiają.
Polacy najbardziej lubią komponować ją według własnych potrzeb i gustów smakowych, dlatego też kompozycja własna albo też pizza z zamienianymi dodatkami, to polski faworyt 2013 roku. Na drugim miejscu znalazła się Margherita, a na trzecim Capriciosa. Za nimi pojawiła się pizza Hawajska oraz Pepperoni.
Grupa studencka płaci za pizzę średnio 61 złotych miesięcznie, a grupa 25 - 35 lat wydaje średnio 120 złotych miesięcznie. Jeśli zaś chodzi o zamówienia internetowe w serwisie pizzaportal.pl, koszt średniego koszyka to 34 złote.

