
To koniec pewnej epoki. Microsoft, który przejął fińskiego potentata branży komórkowej zdecydował, że zmieni nazwę na Microsoft Mobile Oy. Z tej okazji przypominamy 8 powodów, za które ludzie na całym świecie pokochali kultowego producenta.
REKLAMA
Amerykański gigant wchłonie najważniejszy dział Nokii, który odpowiada za produkcję urządzeń i usługi. Transakcja warta ponad 7 mld miała miejsce już we wrześniu 2013 roku, ale dopiero w marcu tego roku została dopięta. Najprawdopodobniej nowe smartfony, nad którymi pracowali inżynierowie Nokii, wyjdą już pod nowym szyldem. Zobaczcie osiem rzeczy, za które fińska marka będzie zapamiętana na całym świecie.
1. Nieśmiertelna 3310
Jedyny model telefonu, którego nigdy nikomu nie udało się uszkodzić? To oczywiście Nokia 3310 wyprodukowana w 2000 roku. Toporny kształt, czarno-biały ekran i niesamowite funkcje – jak na ówczesne czasy – to główne cechy jednego z najpopularniejszych modeli komórek w historii. Sprzedano go w ponad 130 mln egzemplarzy. Jego solidność obrosła legendą i stała się synonimem rzeczy niezniszczalnej.
Jedyny model telefonu, którego nigdy nikomu nie udało się uszkodzić? To oczywiście Nokia 3310 wyprodukowana w 2000 roku. Toporny kształt, czarno-biały ekran i niesamowite funkcje – jak na ówczesne czasy – to główne cechy jednego z najpopularniejszych modeli komórek w historii. Sprzedano go w ponad 130 mln egzemplarzy. Jego solidność obrosła legendą i stała się synonimem rzeczy niezniszczalnej.
2. Popularniejsza niż iPhone
Pomimo ogromnego zainteresowania produktami Apple i presji młodych ludzi na nowe technologiczne gadżety, jeszcze do 2012 roku najczęściej wybieraną marką telefonów komórkowych była Nokia. Dopiero w rok temu została zdetronizowana przez Samsunga. Producent iPhone znalazł się na trzecim miejscu. Numerem jeden wśród fińskich telefonów okazał się model 1100, który trafił do 250 mln odbiorców. Prosty w obsłudze, z baterią pozwalającą rozmawiać pięć godzin bez przerwy – to przesądziło o jego popularności.
Pomimo ogromnego zainteresowania produktami Apple i presji młodych ludzi na nowe technologiczne gadżety, jeszcze do 2012 roku najczęściej wybieraną marką telefonów komórkowych była Nokia. Dopiero w rok temu została zdetronizowana przez Samsunga. Producent iPhone znalazł się na trzecim miejscu. Numerem jeden wśród fińskich telefonów okazał się model 1100, który trafił do 250 mln odbiorców. Prosty w obsłudze, z baterią pozwalającą rozmawiać pięć godzin bez przerwy – to przesądziło o jego popularności.
3. Ładowanie na odległość
Koniec tradycyjnych ładowarek jest bliski i nie jest to wizja odległej przyszłości. Na tym polu przodują Finowie. Obecnie niewiele smartfonów można naładować bez kabla. Inaczej jest z modelami Lumia, które bazują na standardzie Qi. W praktyce kładziemy telefon na poduszkę, która jest podłączona do prądu. Choć w porównaniu do tradycyjnego ładowania liczba kabli się nie zmienia, to wkrótce rozwiązanie forsowane przez Nokię może całkowicie zastąpić dotychczasową metodę.
4. "Gimby nie pamiętajo"
W czasach kiedy komórki służyły głównie do dzwonienia i wysyłania SMS-ów, dodatkowe funkcje telefonu, jak kalkulator czy proste gry, wzbudzały pożądanie. Klasyczną gierką, które pojawiała się w większości telefonów w erze przedsmartfonowej, był popularny snake (ang. wąż).
W czasach kiedy komórki służyły głównie do dzwonienia i wysyłania SMS-ów, dodatkowe funkcje telefonu, jak kalkulator czy proste gry, wzbudzały pożądanie. Klasyczną gierką, które pojawiała się w większości telefonów w erze przedsmartfonowej, był popularny snake (ang. wąż).
5. Łączy ze wszystkimi
Hasło reklamowe Nokii "Connecting people" (ang. łączy ludzi) – proste i kultowe. Połączone z charakterystycznym gestem przywitania dwóch dłoni, stało się powszechnie znanym obrazkiem każdemu użytkownikowi starych i nowszych modeli Nokii. Slogan fińskiej firmy jest na tyle znany, że doczekał się wielu nowych, kreatywnych wersji.
Hasło reklamowe Nokii "Connecting people" (ang. łączy ludzi) – proste i kultowe. Połączone z charakterystycznym gestem przywitania dwóch dłoni, stało się powszechnie znanym obrazkiem każdemu użytkownikowi starych i nowszych modeli Nokii. Slogan fińskiej firmy jest na tyle znany, że doczekał się wielu nowych, kreatywnych wersji.
6. Prosty jak Nokia
Kupując jeden model fińskiego telefonu jego użytkownik potrafił obsługiwać wszystkie inne Nokie. Przejrzysty interfejs sprawiał, że telefony były i są banalne w obsłudze i na tym polu Finowie nie mają konkurencji. Dzięki temu Nokia kojarzona jest z solidnością, a jej marka należy do dziesiątki najbardziej rozpoznawalnych na świecie.
Kupując jeden model fińskiego telefonu jego użytkownik potrafił obsługiwać wszystkie inne Nokie. Przejrzysty interfejs sprawiał, że telefony były i są banalne w obsłudze i na tym polu Finowie nie mają konkurencji. Dzięki temu Nokia kojarzona jest z solidnością, a jej marka należy do dziesiątki najbardziej rozpoznawalnych na świecie.
7. Kultowe modele
Obecnie rokrocznie rynek zalewany jest nowymi modelami smartfonów, które niewiele się od siebie różnią i kosztują niemało. Nie ma już tak charakterystycznych telefonów komórkowych jak dawniej, przez co z sentymentem wspominane jest popularna dawniej Nokia 8110, zwana bananem. Jej lekko wykrzywiony kształt przypominał żółty owoc, a wysuwana klapa od klawiatury była szczytem mody. Nokia dostała prezent w postaci udziału tego modelu w filmie "Matrix" braci Wachowskich, przez co zyskała miano kultowej.
Obecnie rokrocznie rynek zalewany jest nowymi modelami smartfonów, które niewiele się od siebie różnią i kosztują niemało. Nie ma już tak charakterystycznych telefonów komórkowych jak dawniej, przez co z sentymentem wspominane jest popularna dawniej Nokia 8110, zwana bananem. Jej lekko wykrzywiony kształt przypominał żółty owoc, a wysuwana klapa od klawiatury była szczytem mody. Nokia dostała prezent w postaci udziału tego modelu w filmie "Matrix" braci Wachowskich, przez co zyskała miano kultowej.
8. Rewolucja w dzwonkach
Finowie w latach 90-tych przebojem podbijali serca klientów nowymi ulepszeniami. Jak pierwsi pozbyli się antenek w swoich telefonach. Dodali także możliwość tworzenia własnych dzwonków monofonicznych. Dzisiaj nazwalibyśmy to aplikacją, wówczas była to "bajerancka funkcja". Telefony Nokii jako pierwsze wprowadziły dzwonki polifoniczne, które przecierały szlaki wszystkim późniejszym mp3 w smartfonach.
Finowie w latach 90-tych przebojem podbijali serca klientów nowymi ulepszeniami. Jak pierwsi pozbyli się antenek w swoich telefonach. Dodali także możliwość tworzenia własnych dzwonków monofonicznych. Dzisiaj nazwalibyśmy to aplikacją, wówczas była to "bajerancka funkcja". Telefony Nokii jako pierwsze wprowadziły dzwonki polifoniczne, które przecierały szlaki wszystkim późniejszym mp3 w smartfonach.
Będziemy tęsknić.
