Prada wyrzuciła polską markę z modowego rynku. Poszło o znak graficzny, który podobno jest kopią włoskiego brandu

Sylwia Wamej
MUMU to polska marka specjalizująca się w torebkach. I choć nie ma nic wspólnego z innym brandem MIU MIU, założonej przez Miuccię Pradę, musi wycofać się z rynku i zmienić nazwę. Tak zadecydowali prawnicy Prady, których zdaniem znaki polskiej firmy naruszają znak towarowy MIU MIU.
Polska marka MUMU musi zniknąć z polskiego rynku Fot. Instagram/MUMU
Niezłe zamieszanie w świecie mody. Polska marka MUMU założona przez przyjaciół o różnych narodowościach ma na pieńku z innym brandem, który jest dużo bardziej rozpoznawalny i potężny w świecie mody. "Wszystko zaczęło się, gdy zgłosiliśmy do Urzędu Patentowego dwa znaki towarowe MUMU - słowny (słowo mumu) i słowno-graficzny (słowo mumu w odpowiednim zapisie graficznym - logotyp)" – mówił Jakub Mucha, współwłaściciel firmy MUMU z serwisem Gazeta.pl

To kopia MIU MIU?




Prawnicy Prady idą w zaparte, twierdząc, że logo graficzne jest niemal identyczne, a renifer umieszczony obok napisu jest niemal niewidoczny. " Ludzie w Pradzie mają chyba bardzo słaby wzrok" – komentuje Jakub Mucha w rozmowie z Gazeta.pl

Polska marka poddała się
Choć polska marka kompletnie nie zgadza się z zarzutami postawionymi przez MIU MIU, postanowiła odpuścić. "Postanowiliśmy zawrzeć ugodę z Pradą i jesteśmy w trakcie rozmów" – powiedział współwłaściciel MUMU.
Znaki graficzne obu marek są łudząco podobne?Fot. materiały prasowe
Brand musi zrezygnować przed Urzędem Patentowym z ochrony prawnej słownego znaku towarowego. "W zamian będziemy mogli bez przeszkód używać znaku słowno graficznego, czyli naszego logotypu w skonkretyzowanej formie graficznej, który już jest zarejestrowanym znakiem towarowym, więc Prada i tak w żaden sposób nie może nam zabronić korzystania z naszego prawa do znaku"–zdradził Mucha. Niestety, w praktyce MUMU czeka wycofanie się z rynku modowego i konieczność zmiany nazwy.

Co prawda przedstawiciele polskieg brandu konsultując się z prawnikami dowiedzieli się, że mieliby szansę na wygranie sprawy, jednak ta pochłonęłaby bardzo dużo czasu i pieniędzy. Zasoby finansowe MUMU są znacznie skromniejsze, niż Prady, dlatego rodzima marka zdecydowała się zawrzeć ugodę.

Źródło: Gazeta.pl