Polak wydał majątek na reklamę w "NYT". Chciał przypomnieć o powstaniu warszawskim

Daria Różańska
W sobotnim wydaniu "New York Times" pojawiło się całostronicowe ogłoszenie z okazji zbliżającej się 74. rocznicy wybuchu powstania warszawskiego. Szacuje się, że Wiesław Włodarski, właściciel firmy FoodCare, wydał na realizację swojego pomysłu około 100 tysięcy dolarów. Rok temu – 1 sierpnia – konkurencyjna firma zaliczyła ogromną wpadkę.
Gmach PAST-y przy ul. Zielnej 39 w Warszawie – w czasie powstania i współcześnie. Fot. E. Lokajski / M. Białek / Wikimedia Commons



Opisano w nim także rzeź Woli. W tej dzielnicy Warszawy brutalnie wymordowano 60 tys. osób. Podkreślono, że sprawcami były nazistowskie Niemcy, a wojska Armii Czerwonej – stacjonujące we wschodniej części miasta – nie pozwoliły, aby alianci pomogli walczącym Polakom. W tekście zaznaczono, że podczas okupacji wymordowano 6 mln Polaków (w tym 3 mln polskich Żydów) i zniszczono aż 95 proc. Warszawy.

Według szacunków Polsat News, wykupienie całostronicowej reklamy w "New York Times" to koszt ponad 100 tysięcy dolarów.

Przypomnijmy, że rok temu inny polski producent, m.in. napojów zaliczył wpadkę w dniu rocznicy wybuchu powstania warszawskiego. "Chrzanić to, co było. Ważne to, co będzie!" – brzmiało hasło, do którego dołączono grafikę pokazującą środkowy palec.

Firma szybko się zrehabilitowała: przeprosiła i postanowiła przekazać sporą kwotę na rzecz powstańców warszawskich.