Nowe BMW serii 8 to nowa definicja sportowej limuzyny. Jest grubo

Bartosz Świderski
BMW pokazało właśnie swoje najnowsze dziecko. To BMW serii 8 – sportowa limuzyna, która na nowo definiuje luksusowe auta sportowe. Coupe o tym wyglądzie i takich osiągach jawi się jako samochód marzeń.
BMW serii 8 to jeden z najnowszych produktów bawarskiego producenta. Materiały prasowe
Nowe BMW serii 8 Coupé łączy imponującą dynamikę oraz doskonałe właściwości jezdne i luksus na długich dystansach. Nawiązuje do historii samochodów sportowych marki i jest sygnałem startowym dla ofensywy modelowej tego producenta.
Materiały prasowe
To unikalne połączenie fascynująco sportowego charakteru z nowoczesnym luksusem, doskonałym komfortem na długich trasach oraz innowacyjnymi technologiami obsługi, wspomagania kierowcy i łączności sieciowej. Auto na razie tylko widzieliśmy i dotykaliśmy, ale nie było jeszcze okazji się nim przejechać. Wrażenia z samej jazdy opiszemy w najbliższych miesiącach.
Materiały prasowe
Struktura karoserii, napęd i układ jezdny zostały zaprojektowane pod kątem maksymalnej dynamiki jazdy sportowego samochodu. Równolegle projektowano BMW M8 oraz BMW M8 GTE do wyścigów długodystansowych.


Nowe BMW 8 ma niski środek ciężkości, równomierne rozkład masy na osie, lekką konstrukcję z aluminium, magnezu i karbonu, aerodynamicznie zoptymalizowaną karoserię niemal bez efektu wyporu, mocne silniki, sportowy układ wydechowy, napęd na cztery koła, blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi, niezwykle sztywną karoserię i strukturę układu jezdnego.
Materiały prasowe
BMW serii 8 to trochę mezalians. Mamy tu emocjonujący design z nową, minimalistyczną stylistyką. Elegancko opływowe linie, niska karoseria, długa maska silnika, mocno zwężająca się nadbudowa kabiny, masywne barki, charakterystyczne podwójne wysklepienie dachu, długa, sięgająca aż po tył tylna szyba – to cechy charakterystyczne tego samochodu.

W wyposażeniu dodatkowym dostępny dach karbonowy M i zewnętrzny pakiet M Carbon obejmujący listwy we wlotach powietrza, obudowy lusterek zewnętrznych, spojler tylny i karbonowy dyfuzor tylny.
Materiały prasowe
Warto zauważyć, że są tutaj najbardziej płaskie reflektory, jakie kiedykolwiek stworzyło BMW. Diodowe reflektory adaptacyjne i światła laserowe BMW z funkcją Selective Beam mają zasięg do 600 metrów i są dostępne za dopłatą.

Choć tym autem jeszcze nie jeździliśmy, to już w nim byliśmy. Pierwsze wrażenie? Siedzi się tam straszliwie nisko, jak na sportowe auto przystało. Z tyłu z kolei brak zagłówków, dzięki dwóm siedzeniom o niskiej pozycji. Bagażnik ma pojemność 420l i wydaje się być naprawdę ogromny.
Materiały prasowe
Nowoczesną i minimalistyczną stylistykę widać również we wnętrzu. Tworzy relaksująca i luksusową atmosferę. Wszystkie elementy obsługi są logicznie pogrupowane. Materiały wyglądają na wysoką jakość i takie są w rzeczywistośći. Aż chce się je dotykać.
Materiały prasowe
Luksusowy charakter nowego BMW serii 8 Coupe można dodatkowo podkreślić wysokiej klasy wyposażeniem dodatkowym. W ofercie jest m.in.: kluczyk BMW z wyświetlaczem, system telefoniczny z ładowaniem bezprzewodowym, klimatyzacja foteli, Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System oraz aplikacje szklane na wybranych elementach obsługi. Oprócz tego dostępnych jest wiele specyficznych opcji BMW Individual dla tego modelu.

Dwie wersje silnikowe

BMW M850i xDrive Coupe:
Silnik benzynowy V8
8-stopniowa skrzynia Steptronic,
pojemność: 4395 cm3,
moc: 390 kW / 530 KM
maks. moment obrotowy: 750 Nm
przyspieszenie [0–100 km/h]: 3,7 s,
prędkość maksymalna: 250 km/h,

BMW 840d xDrive Coupe:
6-cylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny,
8-stopniowa skrzynia Steptronic,
pojemność: 2993 cm3,
moc: 235 kW / 320 KM
maks. moment obrotowy: 680 Nm
przyspieszenie [0-100 km/h]: 4,9 s,
prędkość maksymalna: 250 km/h,

Ceny modeli zaczynają się od 476 tysięcy złotych. Ciekawi jak to jeździ? Test prasowy w naTemat już niedługo.
Materiały prasowe