Na tę premierę Mercedesa czekali wszyscy. Siedmiu Polaków zamówiło go jeszcze zanim się nim przejechali

Bartosz Świderski
Mercedes uczłowieczył (ale tylko wizualnie) nieco swoje najbardziej sportowe i kosmiczne auto. Właśnie debiutuje model AMG GT 4-door Coupe – za tą nieco przydługą nazwą kryje się czterodrzwiowa sportowa limuzyna, które może być konkurencją dla popularnej Panamery od Porsche. Jeszcze przed oficjalną premierą siedmiu klientów zamówiło ten model tylko po jego obejrzeniu.
Mercedes AMG GT 4-door coupe. Najnowsze cacko niemieckiego producenta. Fot. naTemat
Więcej przestrzeni, więcej mocy, więcej adrenaliny – nowy Mercedes-AMG GT 4-drzwiowe Coupé łączy niespotykaną technikę samochodów sportowych z wysoką użytecznością na co dzień i imponującą przestronnością. Wraz z tym modelem Mercedes-AMG otwiera segment sportowych aut dla tych, którzy doznaniami z dynamicznej jazdy chcieliby dzielić się z rodziną i przyjaciółmi.

Najwyższy poziom dynamiki poprzecznej i wzdłużnej oraz zjawiskowa sylwetka o klasycznych proporcjach samochodu sportowego już na pierwszy rzut oka plasują Mercedesa-AMG GT 4-drzwiowe Coupé pośród jego dwudrzwiowych braci. Ekspresyjny design z „pochylonym” profilem przedniego pasa i wydłużoną maską, nie wspominając o muskularnej rzeźbie nadwozia oraz nisko poprowadzonej linii dachu, podkreśla sportowe geny czterodrzwiowego coupé.
– To mieszanka imponującego dynamizmu rodem z toru wyścigowego, typowego dla naszych dwudrzwiowych aut sportowych, oraz maksymalnej przydatności w codziennym użytkowaniu.W unikalny sposób ucieleśnia naszą filozofię "Driving Performance" i dzięki swojej systematycznej konfiguracji przyciągnie do marki Mercedes-AMG nowych klientów – opowiadał Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH.


Gama wersji silnikowych modelu obejmuje nowy, 3-litrowy rzędowy motor benzynowy o 6 cylindrach oraz sprawdzoną benzynową jednostkę AMG 4.0 V8 biturbo; ich moc sięga od 270 kW (367 KM) do 470 kW (639 KM). Wszystkie odmiany zapewniają niezrównane osiągi przy zachowaniu nowoczesnych standardów efektywności.

Typowe dla AMG rozwiązania techniczne, takie jak w pełni aktywny napęd cztery koła 4MATIC+ oraz błyskawicznie pracująca przekładnia AMG SPEEDSHIFT 9G z przekładnią hydrokinetyczną w wariantach 6-cylindrowych i z mokrym sprzęgłem startowym w odmianach V8, służą zapewnieniu najwyższych osiągów. Tak jak dwudrzwiowy AMG GT, jego czterodrzwiowy odpowiednik korzysta z aktywnej aerodynamiki z systemem prowadzenia powietrza AIRPANEL w przednim zderzaku oraz rozkładanym tylnym skrzydłem – elementy te zapewniają podstawę dla wysokiej wydajności aerodynamicznej.
We wnętrzu zastosowano szereg nowoczesnych rozwiązań: intuicyjną obsługę zapewniają innowacyjne panele sterowania, takie jak osiem przycisków z ekranami o wysokiej rozdzielczości na konsoli środkowej.

Kierownica AMG Performance z nowymi przyciskami (standard w AMG GT 63 S 4MATIC+), fotele AMG oraz w pełni cyfrowy panoramiczny kokpit (standard w wariantach V8, opcja dla odmian 6-cylindrowych) z nowym widokiem Supersport podkreślają dynamiczny charakter modelu, a codzienny komfort zwiększają m.in.: reflektory MULTIBEAM LED, tylna pokrywa EASY-PACK, nagłośnienie przestrzenne firmy Burmester (seryjne w wersjach V8) oraz nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach.
Mieszanka daleko idącej indywidualizacji z rozwiązaniami technicznymi typowymi dla aut sportowych, skoncentrowana na potrzebach wymagających klientów, widoczna jest także w bogactwie pakietów wyposażenia oraz pojedynczych opcji. Unikalna w tym segmencie oferta obejmuje na przykład trzy różne konfiguracje tylnej kanapy. Standardowo podróżujący z tyłu mają do dyspozycji dwa osobne fotele.
Wysoki poziom dynamiki wzdłużnej i poprzecznej wynika z kompleksowej współpracy poszczególnych systemów oraz komponentów. Przyczynia się do tego również ekstremalnie sztywna konstrukcja nadwozia, wyrafinowana strategia sterowania w pełni aktywnego napędu na obie osie, a także zaawansowana konfiguracja zawieszenia – współpracująca z aktywną aerodynamiką, skrętną tylną osią (standard w wersjach V8, opcja dla R6) oraz zintegrowanym system kontroli dynamiki AMG DYNAMICS.

Układ napędowy z silnikiem V8 dla AMG GT 4-drzwiowego Coupé produkowany jest w zakładzie wytwarzania silników w Affalterbach, zgodniez zasadą "jeden człowiek, jeden silnik". Dlatego na silniku widać nazwisko i odpis osoby, która go składała.

Zależnie od silnika Mercedes AMG GT 4-door może kosztować od 430 500 do 793 500 złotych. I to bez dodatków.