Na tę premierę Mercedesa czekali wszyscy. Siedmiu Polaków zamówiło go jeszcze zanim się nim przejechali
Mercedes uczłowieczył (ale tylko wizualnie) nieco swoje najbardziej sportowe i kosmiczne auto. Właśnie debiutuje model AMG GT 4-door Coupe – za tą nieco przydługą nazwą kryje się czterodrzwiowa sportowa limuzyna, które może być konkurencją dla popularnej Panamery od Porsche. Jeszcze przed oficjalną premierą siedmiu klientów zamówiło ten model tylko po jego obejrzeniu.
Najwyższy poziom dynamiki poprzecznej i wzdłużnej oraz zjawiskowa sylwetka o klasycznych proporcjach samochodu sportowego już na pierwszy rzut oka plasują Mercedesa-AMG GT 4-drzwiowe Coupé pośród jego dwudrzwiowych braci. Ekspresyjny design z „pochylonym” profilem przedniego pasa i wydłużoną maską, nie wspominając o muskularnej rzeźbie nadwozia oraz nisko poprowadzonej linii dachu, podkreśla sportowe geny czterodrzwiowego coupé.
Gama wersji silnikowych modelu obejmuje nowy, 3-litrowy rzędowy motor benzynowy o 6 cylindrach oraz sprawdzoną benzynową jednostkę AMG 4.0 V8 biturbo; ich moc sięga od 270 kW (367 KM) do 470 kW (639 KM). Wszystkie odmiany zapewniają niezrównane osiągi przy zachowaniu nowoczesnych standardów efektywności.
Typowe dla AMG rozwiązania techniczne, takie jak w pełni aktywny napęd cztery koła 4MATIC+ oraz błyskawicznie pracująca przekładnia AMG SPEEDSHIFT 9G z przekładnią hydrokinetyczną w wariantach 6-cylindrowych i z mokrym sprzęgłem startowym w odmianach V8, służą zapewnieniu najwyższych osiągów. Tak jak dwudrzwiowy AMG GT, jego czterodrzwiowy odpowiednik korzysta z aktywnej aerodynamiki z systemem prowadzenia powietrza AIRPANEL w przednim zderzaku oraz rozkładanym tylnym skrzydłem – elementy te zapewniają podstawę dla wysokiej wydajności aerodynamicznej.
Kierownica AMG Performance z nowymi przyciskami (standard w AMG GT 63 S 4MATIC+), fotele AMG oraz w pełni cyfrowy panoramiczny kokpit (standard w wariantach V8, opcja dla odmian 6-cylindrowych) z nowym widokiem Supersport podkreślają dynamiczny charakter modelu, a codzienny komfort zwiększają m.in.: reflektory MULTIBEAM LED, tylna pokrywa EASY-PACK, nagłośnienie przestrzenne firmy Burmester (seryjne w wersjach V8) oraz nastrojowe oświetlenie w 64 odcieniach.
Układ napędowy z silnikiem V8 dla AMG GT 4-drzwiowego Coupé produkowany jest w zakładzie wytwarzania silników w Affalterbach, zgodniez zasadą "jeden człowiek, jeden silnik". Dlatego na silniku widać nazwisko i odpis osoby, która go składała.
Zależnie od silnika Mercedes AMG GT 4-door może kosztować od 430 500 do 793 500 złotych. I to bez dodatków.