Nowe miejsce na mapie Zakopanego. Wielkie otwarcie Góralskiego Browaru

Artykuł PR-owy Centrum Handlowego Krupówki 40.
W sobotę 12 stycznia odbyło się oficjalne otwarcie Centrum Handlowego Krupówki 40 oraz Góralskiego Browaru – autorskiego kompleksu gastronomiczno-eventowego. Nowoczesny trzypiętrowy budynek w samym centrum zimowej stolicy Polski to 6 tys. m kw. powierzchni użytkowej, ponad 60 sklepów i jedyny na Krupówkach taras panoramiczny, z którego roztacza się zapierającym dech w piersiach widok na Tatry i Gubałówkę. Z okazji wielkiego otwarcia do Zakopanego zawitały m.in. Kayah i Marcin Wyrostek, Basia Pasek, Sonia Bohosiewicz, Jessica Mercedes, Maffashion, Przemek Kossakowski, Łukasz Jakóbiak, Krzysztof Jankowski „Jankes”.
Fot. materiał prasowy
Gooraslki Projekt X, czyli wielkie otwarcie Góralskiego Browaru

Na gości Gooralskiego Projektu X czekało wiele atrakcji. Przemek Kossakowski przybliżył swoją podróż do Nepalu i zainspirował do odkrywania nowych destynacji. Jessica Mercedes opowiedziała o trendach na rok 2019, prezentując karnawałowe stylizacje.
Fot. materiały prasowe

Będąc w centrum handlowym, nie można zapomnieć o zakupowych łowach. Blogerka Maffashion wśród gości Gooralskiego Projektu X znalazła wiele ciekawych stylizacji, a 3 najlepsze nagrodziła bonami na zakupy w Centrum Handlowym Krupówki 40.


Nie zabrakło również atrakcji kulinarnych. Sonia Bohosiewicz wraz z rodowitą góralką z Koła Gospodyń Wiejskich zaprosiła gości na przyspieszony kurs zakopiańskich receptur i przygotowała tradycyjne, góralskie moskole.
Fot. materiały prasowe

Wieczorem zorganizowano uroczystą kolację, przygotowaną we współpracy z Poland National Culinary Team. To zespół najbardziej uznanych mistrzów kuchni, którzy w tym roku zdobyli srebrny medal podczas Mistrzostw Świata Villeroy & Boch Culinary World Cup w Luksemburgu. Zwieńczeniem dnia był koncert Kayah & Marcina Wyrostka z zespołem Coloriage. Wydarzenie poprowadzili Basia Pasek i Krzysztof Jankowski „Jankes”.

Zakupy z widokiem na Tatry

Przestrzeń galerii to atrakcyjne i funkcjonalne powierzchnie handlowe, rekreacyjne
i gastronomiczne usytuowane na czterech kondygnacjach nadziemnych i jednej podziemnej.
Na mapie centrum handlowego można odnaleźć największe światowe oraz polskie marki takie jak: Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Apart, Monnari, Sizeer, Diego M, Ripkoff, Frank Liman, Polscy Projektanci – multikoncept, który współpracuje z czołowymi polskimi projektantami oraz autorski salon Lidii Kality.
Fot. materiały prasowe

Drugie piętro galerii poświęcone zostało najmłodszym. Znajduje się tu Mini Klub Zakopane
z salą zabaw dla dzieci oraz przestrzenią dla rodziców, w której mogą napić się kawy
i obserwować swoje pociechy.

Trzecie piętro zajmuje Góralski Browar. To największy na Podhalu autorski kompleks gastronomiczno–eventowy. Ambicją tego miejsca, którego ideę stworzyli m.in. architekci
i artyści związani z zakopiańskim ASP oraz słynną szkołą budowlaną im. Władysława Matlakowskiego, jest zmiana oblicza podhalańskiej gastronomii oraz organizacja wydarzeń, których, jak zapewniają autorzy, po prostu się nie zapomina.


Dzięki temu, że Góralski Browar zajmuje trzecie piętro galerii, oferuje swoim gościom wizytę na tarasie, z którego roztacza się panoramiczny widok na Tatry i Gubałówkę. Na powierzchni ponad 1000 m kw. znajdą się karczma góralska – twórczo czerpiąca z podhalańskiej kultury kulinarnej, restauracja oferująca dania kuchni światowej oraz kawiarnia z tarasem widokowym.
Fot. materiały prasowe

Gdy nowoczesność spotyka się z tradycją

Autorom projektu zależało na stworzeniu nowoczesnej bryły budynku, która z jednej strony będzie wpisywała się w istniejącą zabudowę Krupówek, z drugiej będzie nawiązywała do tradycyjnych dla kultury góralskiej motywów. Zewnętrzną fasadę budynku tworzą m.in. elementy szklanych kryształów górskich, które nawiązują do form krajobrazu tatrzańskiego oraz odzwierciedlają artystyczne formy art deco i architektury „kryształkowej” okresu międzywojennego w Zakopanem. Wycinane ornamenty geometryczne i roślinne znajdujące się w centralnym narożniku budynku pochodzą z klasycznych wzorów regionalnych, przetworzonych przez Stanisława Witkiewicza. Zharmonizowanie i powiązanie z otoczeniem uzyskano dzięki refleksyjnym przeszkleniom, w których odbija się zabudowa ulicy i fragmenty krajobrazu tatrzańskiego.