Korporacje i start-upy – współpraca korzystna dla obu stron

Monika Przybysz
O tym co największe firmy na świecie mogą zyskać dzięki pomysłowości start-upów i utalentowanych młodych ludzi rozmawiamy z Emilią Burzyńską, Chief Information Officer na Europę Centralną w Procter & Gamble.
Fot. materiały prasowe
Co wielkim korporacjom, takim jak P&G, daje współpraca ze start-upami?
Nawet największe firmy na świecie mogą wiele zyskać dzięki pomysłowości start-upów. Jednym ze sposobów na wprowadzanie oryginalnych rozwiązań, innowacji w obszarze nowych technologii w naszej firmie jest mocno rozwinięta współpraca z partnerami zewnętrznymi. Jesteśmy przekonani, że na każdym etapie jest ona korzystna dla obu stron.

Na czym polegają te wzajemne korzyści?
Wierzymy w potencjał współpracy ze startupami między innymi dlatego, że jako P&G w Polsce jesteśmy jednym z głównych hubów tworzenia innowacji. Polski oddział Global Business Service jest drugim, po Cincinnati, pod względem wielkości centrum IT P&G na świecie i odpowiada za tworzenie innowacyjnych rozwiązań na potrzeby firmy, w skali świata. Właśnie dlatego do realizacji naszych przedsięwzięć chętnie poszukujemy partnerów zewnętrznych.


Wzajemne korzyści są wielowymiarowe, bowiem nawet tak duża firma jak P&G, obecna w 180 krajach, ciągle może nauczyć się czegoś nowego. Poza tym świeże spojrzenie startupów pozwala podejść do danej sytuacji czy wyzwania z zupełnie innej perspektywy. Start-upowcy mają głowy pełne ciekawych pomysłów, opartych na najnowszych technologiach. Z kolei P&G oferuje globalną wiedzę biznesową, a także możliwość wdrożenia rozwiązania na całym świecie.

Stąd zaangażowanie P&G w przedsięwzięcia typu ABSL Start-Up Challenge?
Zgadza się. Byliśmy Partnerem wszystkich edycji konkursu ABSL Startup Challenge i jesteśmy przekonani, że jest to wyjątkowa i skuteczna platforma łącząca kreatywne startupy z dużymi przedsiębiorstwami. W tym roku poza rolą Partnera Głównego, byliśmy również opiekunem konkretnej, bardzo bliskiej naszej działalności kategorii - Sprzedaż i Marketing i gościliśmy podczas półfinałów startupy z tej kategorii w naszym warszawskim biurze.

P&G ma na swoim koncie również inne programy i partnerstwa wspierające innowacje w biznesie?
Tak, od lat angażujemy się w tego typu przedsięwzięcia w Polsce. Zarówno globalnie, jak i w Polsce aktywnie poszukujemy innowacyjnych rozwiązań nie tylko w oparciu o własnych ekspertów, ale także we współpracy ze startupami. Stąd nasze zaangażowanie w inicjatywy takie jak wspomniany ABSL Startup Challenge, ale także Startup SPARK czy Poland Prize powered by Huge Thing. Cyklicznie organizujemy również hackathony, zarówno dla programistów niezależnych, jak i dla własnych zespołów.

W dobie wszechobecnej digitalizacji i nowych technologii, kluczem do sukcesu firm są też utalentowani, młodzi pasjonaci IT. Czy P&G prowadzi projekty skierowane do potencjalnych pracowników młodego pokolenia?
Jak najbardziej. W nowej rzeczywistości technologia ciągle idzie naprzód i dotyka niemal każdej dziedziny życia, a ilość dostępnych informacji i danych sprawia, że powstaje nieskończenie wiele możliwości zaspokajani potrzeb konsumentów. Dla utalentowanych pasjonatów IT posiadamy specjalny projekt – taki, w ramach którego mogą wcielić się w rolę managera IT międzynarodowej firmy.

P&G IT Business Challenge to największe międzynarodowe wydarzenie tego typu na świecie, które przyciąga studentów i absolwentów kierunków związanych z technologiami informatycznymi. Podczas konkursu IT Business Challenge pomagamy uczestnikom doświadczyć na czym polegają codzienne wyzwania dla specjalistów IT w P&G oraz jak przebiega proces tworzenia innowacji i rozwiązań dla biznesu w międzynarodowym i interdyscyplinarnym środowisku. Dla części z nich to pierwszy krok, by podjąć pracę w naszej firmie.

Artykuł powstał we współpracy z P&G.