ZUS wprowadza ważne zmiany dotyczące L4. Wyjaśniamy, o co chodzi
21 lipca weszły w życie zmiany w powiadomieniach SMS i e-mail dla pracodawców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych musiał je wprowadzić, ze względu na przepisy z zakresu ochrony danych osobowych. Wyjaśniamy, o co dokładnie chodzi.
To oznacza, że od 21 lipca w powiadomieniach widnieje tylko informacja o wystawieniu lub anulowaniu zwolnienia. Nie znajduje się w nim dopisek z danymi ubezpieczonego ani dokładniejsze informacje o samym zwolnieniu. "Jednocześnie – na prośbę naszych klientów – w powiadomieniach dodajemy nazwę płatnika, którego ubezpieczony otrzymał zwolnienie lekarskie" – podkreśla ZUS.
Dostęp do zwolnień lekarskich zatrudnionych pracowników – tak jak dotychczas – każdy płatnik składek ma na swoim profilu na Platformie Usług Elektronicznych ZUS (PUE ZUS).
"Przypominamy też, by systematycznie weryfikować, czy wszystkie osoby upoważnione przez płatnika składek do obsługi jego profilu na PUE ZUS lub do obsługi samych e-ZLA powinny mieć dostęp do tego typu danych" – dodaje ZUS.