"Hit" z Wieniawą i Rosati przegrał walkę o widza. Polsat pokonany przez konkurencję

Ola Gersz
Mimo że serial "Zawsze warto" zgromadził dobre opinie, jego oglądalność pozostawia wiele do życzenia. W godzinach jego emisji Polsat zgromadził przed telewizorami najmniej widzów spośród wszystkich głównych stacji telewizyjnych. Większy sukces tytuł z Wieniawą i Rosati odniósł na platformie VOD Ipla.
Nowy serial Polsatu to historia trzech zupełnie różnych kobiet, których los w pewnym momencie się splata Fot. Polsat / kadry z serialu "Zawsze warto"
"Zawsze warto" emitowane było w Polsacie od 4 września – wcześniej, 26 sierpnia, serial był dostępny w całości na platformie Ipla – w każdą środę o godzinie 21:10. 20 listopada widzowie obejrzali ostatni odcinek tego obyczajowego serialu o trzech zagubionych w życiu kobietach, w które wcielają się gwiazdy: Katarzyna Zielińska, Julia Wieniawa i Weronika Rosati.

Jednak mimo że serial był typowany przez Polsat na hit i ostro promowany przez grające w nim aktorki, jego oglądalność telewizyjna nie spełniła oczekiwań. Jak podaje portal Wirtualne Media, średnia oglądalność "Zawsze warto" wyniosła zaledwie 812 tys. widzów. Najwięcej osób obejrzało odcinek premierowy – 975 tys. Potem liczba widzów stopniowo spadała.
Polsat włączyło w godzinie emisji najmniej widzów spośród czterech głównych stacji – miał on 5,93 proc. udział w rynku telewizyjnym. Najwięcej osób oglądało w środy wieczorem TVP i seriale "Na dobre i na złe" oraz "Na sygnale" (17,7 proc. udział w rynku), dalej uplasował się TVN z "Milionerami", "Starsza pani musi fiknąć” i "My Way" z Edytą Górniak (9,10 proc. udziału) i TVP (głównie sportowe transmisje, 8,78 proc.).


Jednak warto podkreślić, że "Zawsze warto" był hitem w VOD Ipla. "Cykl pod względem oglądalności zajmuje trzecie miejsce po reality-show 'Love Island. Wyspa miłości' i serialu 'Przyjaciółki'" – informują Wirtualne Media. Trzeba też dodać, że mimo małej oglądalności w telewizji, "Zawsze warto" przyniosło stacji Polsat 22,76 mln zł dochodów z reklam. Już zapowiedziano drugi sezon, który zadebiutuje na Polsacie w tej samej ramówce w sezonie wiosennym 2020 roku.

źródło: Wirtualne Media