Trzymać warzywa w lodówce, czy nie? Odpowiedz na to pytanie znajdziesz w zaskakującym miejscu
Blog międzynarodowej korporacji logistycznej nie jest ostatnim miejscem, w którym szukalibyście porad dietetycznych — jest miejscem, które w tym kontekście nie przyszłoby do głowy nawet najbardziej kreatywnym internetowym resercherom. A właściwie dlaczego? - zapytał ktoś w firmie Raben? I miał ku temu bardzo dobry powód.
Jej pracownicy doskonale zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest właściwe przechowywanie żywności. Nie będzie nadużyciem stwierdzenie, że są w tej dziedzinie ekspertami — nie mają innego wyjścia, kiedy to właśnie od ich wiedzy, dokładności i skuteczności zależy z jednej strony zysk firmy, a z drugiej — zdrowie nas, konsumentów, znajdujących się na ostatniej pozycji w transportowym łańcuchu.
Problem w tym, że nawet jeśli pracownicy Fresh Logistics dołożą wszelkiej staranności, aby składniki naszych śniadań, obiadów czy kolacji były magazynowane i przewożone w jak najlepszych warunkach, to my sami potrafimy te wysiłki zniweczyć niedługo po powrocie z zakupów do domu.
Jak? W bardzo prosty sposób. Wystarczy, że umieścimy jajka nie w tej części lodówki, w której powinniśmy, czy że pozwolimy mrożonkom zbyt długo “wylegiwać się” w pokojowej temperaturze.
Skutków takiego spożywczego niedbalstwa nie odczujemy, być może, tak dotkliwie, jak przedstawiciele firmy logistycznej, w której ciężarówkach nagle doszło do awarii agregatu chłodniczego. Niemniej jednak, na dłuższą metę fakt, że nasze warzywa więdną szybciej, niż powinny, stanowi realną stratę finansową, a notoryczne spożywanie jaj drugiej świeżości — realną szkodę dla organizmu.
Fresh Logistics postanowiło uczulić nas na te prozaiczne, acz istotne aspekty codzienności i wdrożyło kampanię “Świeżo czyli Zdrowo”, której ambasadorką została Monika Ciesielska, twórczyni bloga Dr Lifestyle.
Świeżo czyi Zdrowo i… wygodnie
Na kanale YouTube firmy Raben pojawiło się do tej pory 10 odcinków z serii “Świeżo czyli Zdrowo”. Hashtagiem #FreshLogistics zostały oznaczone kilkuminutowe filmiki, w których znana dietetyczka udziela odpowiedzi na, wydawałoby się, proste pytania, na przykład: “Jak prawidłowo przechowywać warzywa i owoce?”.
Ciesielska tłumaczy również, dlaczego mimo uszu można puszczać utyskiwania “troskliwych” cioć, które sondując zawartość naszych lodówek, natrafią na brokuły czy bakłażany dzielące przegródkę z truskawkami. Faktycznie, wspomniane warzywa produkują etylen, który może przyspieszać psucie się innych produktów, ale jedynie pod warunkiem, że będą w swoim towarzystwie przebywać wystarczająco długo. Jedno czy dwudniowe towarzystwo brokuła nikomu nie zagrozi.
Dr Lifestyle w kampanii “Świeżo czyli Zdrowo” rozprawia się z wieloma innymi mitami oraz instruuje, jak prawidłowo przechowywać mrożonki, masło czy jajka. Oprócz tego kilka filmów poświęca również prawidłowemu odżywianiu.
Z pomocą zaproszonych do projektu klientów Fresh Logistics, czyli firm Eisberg, OSM Piątnica, ZPJ Magda, Spomlek, Hochland, Indyk Wielkopolski, Graal, Ciesielska uczy, jak szybko przygotować zdrowe posiłki, które można zabrać ze sobą do pracy — każdej pracy: kierowcy ciężarówek nie są tu wyjątkiem.
Dr Lifestyle przekonuje, że nawet wyjeżdżając w długie trasy można odżywiać się zdrowo. Albo przynajmniej zdrowiej, a to już coś, zwłaszcza że skuteczna zmiana nawyków żywieniowych, jak tłumaczy dietetyczka, polega raczej na robieniu małych kroczków, a nie porywaniu się na skok na bungee. Zdradza więc kilka prostych tricków na ograniczenie ilość spożywanych kalorii, które zadziałają nawet wtedy, gdy do tej pory żywiliśmy się hot-dogami na stacjach benzynowych.
O tym, że porady Dr Lifestyle rzeczywiście działają, świadczyć mogą dwie rzeczy. Po pierwsze popularność facebookowego profilu fitinfluencerki, której posty, motywujące do zmiany stylu życia na zdrowszy, codziennie wpadają na walle ponad 44 tysięcy osób. Po drugie: popularność filmów z serii “Świeżo czyli Zdrowo”, które obejrzało już 23 tysiące osób. Sprawdzicie?
Artykuł powstał we współpracy z firmą Raben.