Kolejna firma wspiera walkę z koronawirusem. Na ten cel przekaże środki o wartości 10 mln dolarów

PCK
Rządy na całym świecie walczą, by zatrzymać pandemię COVID-19. W wysiłek na rzecz ochrony publicznego zdrowia angażują się też wolontariusze, organizacje pozarządowe, związki wyznaniowe, a także duże firmy. Wśród nich jest Procter & Gamble, który prowadzi globalną akcję z Międzynarodowym Ruchem Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca.
P&G z Międzynarodowym Ruchem Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca niesie pomoc humanitarną i służy Europejczykom w czasie pandemii COVID-19 Materiały prasowe / PCK
W ramach tej inicjatywy światowy producent dóbr codziennego użytku przekazuje środki higieny osobistej, artykuły gospodarstwa domowego, środki odkażające i wsparcia finansowego o łącznej wartości 10 mln dolarów zarówno pracownikom służby zdrowia, jak i rodzinom dotkniętym pandemią. Duży strumień pomocy skierowany jest do Europy, w tym do Polski.

Od początku epidemii przedsiębiorstwo P&G, wykorzystując swoje globalne kontakty z wieloletnimi partnerami biznesowymi i organizacjami dobroczynnymi, niesie pomoc humanitarną dla chorych i potrzebujących. Obecnie działalność społeczna koncernu na froncie walki z koronawirusem SARS-CoV-2 realizowana jest w trzech obszarach.
Procter & Gamble przekaże środki higieny osobistej, artykuły gospodarstwa domowego, środki odkażające i wsparcia finansowego o łącznej wartości 10 mln dolarów potrzebującymMateriały prasowe / PCK
Pierwszy z nich zakłada wsparcie podstawowych usług opieki zdrowotnej w wielu krajach. W pierwszej kolejności spółka przeznaczy 1 mln dolarów na rzecz Międzynarodowej Federacji Stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca (IFRC) oraz krajowych stowarzyszeń Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca w Europie.

Darowizna ma służyć zapewnieniu potrzebującym Europejczykom opieki zdrowotnej, zaopatrzenia medycznego i edukacji w zakresie higieny. – W obecnej, nadzwyczajnej sytuacji wsparcie pozwoli nam w dalszym ciągu nieść pomoc najbardziej potrzebującym: osobom starszym i z obniżoną odpornością, przebywającym na kwarantannie lub w samoizolacji, migrantom i bezdomnym – komentuje Elkhan Rahimov, p.o. dyrektora regionalnego Międzynarodowego Ruchu Czerwonego Krzyża i Czerwonego Półksiężyca w Europie.

Kolejny filar pomocy opiera się na intensywnej produkcji i dystrybucji artykułów codziennego użytku. Wszystko po to, aby podstawowe środki czystości i higieny były nie tylko dostępne dla konsumentów czy personelu medycznego i służb ratowniczych, ale także trafiały do najbardziej potrzebujących poprzez oddziały IFRC i lokalne banki żywności.

Ostatnim punktem programu wsparcia w czasach pandemii jest wzmożona produkcja środków odkażających do rąk i powierzchni, aby nie zabrakło ich w szpitalach i innych placówkach służby zdrowia. Moce produkcyjne zwiększono tak, aby wytworzyć przynajmniej 10 tys. litrów odkażacza do rąk w 16 krajach Europy, umożliwiając umycie rąk ponad 3 mln razy w tygodniu.
Rozdysponowaniem przekazanych przez P&G artykułów zajmą się krajowe stowarzyszenia Czerwonego Krzyża i Czerwonego PółksiężycaMateriały prasowe / PCK
– W ciągu 30 lat pracy w sektorze dóbr konsumpcyjnych jeszcze nigdy nie przyszło mi się mierzyć z tak trudną sytuacją, która wpływa na każdy aspekt życia. Zespół P&G dokłada wszelkich starań, aby zapewnić zdrowie i bezpieczeństwo wszystkim pracownikom, w dalszym ciągu oferować naszym konsumentom niezbędne produkty i usługi, a także w konkretny sposób pomagać potrzebującym i wszystkim walczącym z pandemią – komentuje Loic Tassel, prezes P&G na Europę.

W Polsce firma Procter & Gamble wesprze walkę z pandemią, przekazując produkty o wartości 300 000 zł na rzecz Polskiego Czerwonego Krzyża, z którym współpracuje już od wielu lat. Środki mają być rozdysponowane pośród rodzin będących podopiecznymi PCK. Część z nich trafi też do instytucji medycznych, aby te nie zmagały się z ich deficytem.

– Polska jest naszym domem od ponad 25 lat. Zawsze mieliśmy poczucie ciepłego przyjęcia ze strony społeczności, w których żyjemy i pracujemy. Teraz my chcemy zrobić to, co do nas należy, i pomóc im przejść przez ten trudny czas – powiedziała Geraldine Huse, prezes zarządu Procter & Gamble w Europie Centralnej.