Tak się kupuje samochody w dobie koronawirusa. Nowa usługa na miarę naszych czasów

Bartosz Świderski
Pandemia koronawirusa zmieniła naszą rzeczywistość na wielu poziomach. Różnorakie biznesy musiały się błyskawicznie dostosowywać do nowych realiów, by dotrzeć w bezpieczny sposób do klientów, którzy nie chcą lub nie mogą wychodzić z domu. Volkswagen właśnie uruchamia opcję Volkswagen e-Home, która pozwala kupić samochód, siedząc w swoich czterech kątach.
Fot. naTemat
Samochody wybierać i konfigurować można przez internet już od bardzo dawna. Wszystko sprowadza się do kilku (lub kilkuset) kliknięć, zależnie od tego, jak mocno chcemy go sobie skonfigurować. To wypadkowa trendów, na które reagują marki motoryzacyjnej.


Volkswagen już od sierpnia 2017 roku oferuje możliwość zapoznania się z ofertą aut dostępnych od ręki za pośrednictwem dedykowanej strony internetowej. Teraz w dobie koronawirusa marka wprowadza projekt rozwijający możliwości zdalnego kupowania aut pt. Volkswagen e-Home.

W ten sposób chętnie klienci będą mogli uzyskać spersonalizowaną ofertę wybranego samochodu omówioną z ekspertem z salonu.


– Projekt Volkswagen e-Home to odpowiedź na potrzeby klientów, którzy oczekują możliwości zapoznania się z kompletem informacji dotyczących auta online, przed ewentualną wizytą w salonie dealerskim. Wnosimy obsługę klientów przez Internet na nowy poziom, chcąc zaoferować im najwyższy poziom komfortu, jak i bezpieczeństwa, co ma szczególne znaczenie w świetle aktualnej sytuacji związanej z epidemią koronawirusa – zaznacza Wojciech Usak, dyrektor marketingu marki Volkswagen w Polsce.

Jak działa usługa Volkswagen e-Home? Na tej stronie można zapoznać się z listą aut dostępnych od ręki w konkretnych salonach w całej Polsce. Po wybraniu samochodu, który najbardziej nam odpowiada klikamy na odpowiedni przycisk i w formie wideokonferencji łączymy się z ekspertem Volskwagen e-Home.

To, co jest pewną nowością, to fakt, że nie zostawiamy tutaj swoich danych osobowych i nie czekamy na telefon "kiedyś". Łączymy się od razu bez oczekiwania na kontakt ze strony dilera.

W ten sposób klienci mogą porozmawiać ze specjalistami, którzy odpowiedzą na wszystkie pytania dotyczące samochodu czy jego finansowania. Dokładnie tak, jak w fizycznym salonie. To de facto własny asystent, który prowadzi klienta przez proces kupna samochodu aż do momentu jego odbioru.

Rozwiązanie oparte jest na sprawdzonej technologii wideo, która umożliwia m.in.
bezpieczne przesyłanie dokumentów. Volkswagen e-Home może także pośredniczyć w
umówieniu jazdy próbnej na terenie Warszawy (z usługą door to door) wybranym
modelem samochodu, przy zachowaniu wszelkich standardów bezpieczeństwa i
odpowiedniej dezynfekcji pojazdu.

Eksperci Volkswagen e-Home są do dyspozycji w godzinach 10:00-20:00.