Rozważny i romantyczny. Komu zagrozi Volkswagen Arteon, powracający pod dwiema postaciami
Na początku (czyli w roku 2008) świat ujrzał Passata CC, czyli pojazd zbudowany na bazie poczciwego "Paska" B6, jednak zaprojektowany wg przepisu: ma być bardziej sportowo, dizajnersko i luksusowo. Dziewięć lat później na drogi wyjechał jego następca: samochód większy, jeszcze bardziej "wypasiony" i nazwany Arteonem. Słowo "Passat" (w języku pragermańskim oznaczające "automobil dla ludzi rozsądnych, w którym liczą się jedynie ponadprzeciętne walory praktyczne, natomiast finezja nie jest do niczego potrzebna") zniknęło.
Nowy Volkswagen Arteon•Fot. mat. prasowe
Nowy Volkswagen Arteon•Fot. mat. prasowe
Nowy Volkswagen Arteon•Fot. mat. prasowe
Duży może więcej
Zacznimy od pierwszego z owych wątków: obie odmiany mają po 4866 mm długości, 2840 mm rozstawu osi oraz 1871 mm szerokości (nie licząc lusterek), górując pod tymi względami nad Passatem. Jednak, jak przystało na konstrukcje z bardziej sportowym zacięciem, są od niego niższe: Fastback mierzy 1428 mm, natomiast Shooting Brake 1447 mm, oferując nieco więcej miejsca nad głowami osób zasiadających czy to w przednim, czy tylnym rzędzie.
Nowy Volkswagen Arteon•Fot. mat. prasowe
Co pod maską? Zacznijmy "po bożemu", czyli od turbodoładowanych, niskoemisyjnych jednostek TSI oraz TDI (wszystkie mają pojemność 2 litrów i współpracują z siedmiobiegowymi skrzyniami DSG). Benzynowe silniki generują: 190, 280 oraz 320 KM (dwie najmocniejsze odmiany oferowane są standardowo z napędem 4Motion), w przypadku diesli to 150 lub 200 KM (dwustukonny motor może przenosić moc wyłącznie na oś przednią lub na wszystkie koła).
Nowy Volkswagen Arteon•Fot. mat. prasowe
Nowy Volkswagen Arteon•Fot. mat. prasowe
Nowy Volkswagen Arteon•Fot. mat. prasowe
Nowy Volkswagen Arteon•Fot. mat. prasowe
Luksus dla ludu?
Posiadacze nowych Arteonów dostaną do dyspozycji m. in. rewelacyjne oświetlenie LED (Active Lighting System) oraz zaawansowany system jazdy półautonomicznej Travel Assist, działający do prędkości 210 km/h. Przed kierowcą znajdzie się wyświetlacz o przekątnej 10,25 cala, do tego dojdzie najnowsza wersja volkswagenowskiego systemu infotainment (MIB3), którego centrum jest ekran o przekątnej 8 cali lub, na życzenie, 9,2 cala.
Nowy Volkswagen Arteon•Fot. mat. prasowe
Nowy Volkswagen Arteon•Fot. mat. prasowe
Nowy Volkswagen Arteon•Fot. mat. prasowe