Wielkie sprzątanie bałtyckich plaż. Ekologiczną inicjatywę może wesprzeć każdy
Problem zanieczyszczenia Morza Bałtyckiego staje się coraz poważniejszy. Poza odpadami z pływających statków i ściekami rolniczo-przemysłowymi nasila go pozostawiany na plażach i trafiający do wód plastik. Obok tego problemu nie przechodzą obojętnie Fundacja Nasza Ziemia i jej sojusznicy – Procter & Gamble i Lidl Polska, których walkę z plastikowymi odpadami możemy wszyscy wesprzeć, kupując produkty pierwszej marki w sklepach tej drugiej.
– To, co najbardziej mnie smuci, kiedy patrzę na wyniki dotychczasowych akcji terenowych zorganizowanych w ramach prestartu tegorocznej akcji "Sprzątanie świata-Polska", to fakt, że śmiecimy i to w pięknych miejscach: lasach, parkach, na plażach. A przecież to tam szukamy wytchnienia od naszych codziennych trosk i zabiegania – zwraca uwagę Beata Butwicka, prezes założonej w 1994 roku Fundacji Nasza Ziemia.
Akcja "Sprzątanie świata-Polska" jest częścią międzynarodowego ruchu na rzecz ochrony środowiska "Clean up the World"•Facebook / Fundacja Nasza Ziemia
– Od dłuższego czasu prowadzimy szereg działań i włączamy się w najróżniejsze inicjatywy mające na celu redukcję śladu środowiskowego. Usuwanie plastiku z plaż czy wyławianie go z mórz i oceanów w celu poddania go recyklingowi wpisuje się w naszą długoterminową strategię ekologiczną – komentuje Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej. – Chcemy też, by nasze produkty kojarzyły się konsumentom ze zrównoważonym rozwojem i troską o środowisko – dodaje.
To właśnie sprzedaż kilku wybranych artykułów pierwszej potrzeby zapewni w części finansowe zaplecze dla wielkiej akcji sprzątania Półwyspu Helskiego. – Ekologiczną inicjatywę, mającą poprawić stan środowiska naturalnego w tym popularnym regionie turystycznym, będzie mógł wesprzeć każdy konsument w Polsce. Wystarczy, że w dniach 17-30 sierpnia dokona zakupu objętych akcją produktów Procter & Gamble w sklepach Lidl Polska – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications Lidl Polska .
Warto zaznaczyć, że każda z tych organizacji realizuje w ramach własnej agendy wiele innych projektów związanych z ochroną środowiska. Procter & Gamble redukuje plastik w swoich opakowaniach, dąży do neutralności emisyjnej w ciągu najbliższej dekady i przestawia swoje fabryki na zasilanie odnawialnymi źródłami energii. – We współpracy z organizacjami pozarządowymi, między innymi World Wildlife Fund (WWF) i Conservation International, będziemy też identyfikować i finansować szereg projektów, które przyczynią się do ochrony, poprawy i rekultywacji różnorodnych ekosystemów – podkreśla Małgorzata Mejer.
Ilość plastiku w opakowaniach swoich produktów ogranicza również Lidl. W sklepach tej sieci sprzedawane są owoce i warzywa znakowane przy pomocy natural brandingu, czyli z wykorzystaniem naturalnego światła. Można tam zakupić też woreczki wielokrotnego użytku, które w 100 proc. nadają się do ponownego wykorzystania. – Inwestujemy też sporo w akcje edukujące społeczeństwo w zakresie segregacji odpadów, recyklingu i ochrony zasobów – zaznacza Aleksandra Robaszkiewicz.
Akcję sprzątania bałtyckich plaż można wesprzeć, kupując wybrane produkty Procter & Gamble w sklepach Lidl•Facebook / Fundacja Nasza Ziemia
Czyszczenie plaż Półwyspu Helskiego w ramach 27. akcji "Sprzątanie świata-Polska" odbędzie się w dniach 11-13 września na odcinku od Władysławowa po Hel. Do udziału w tej prośrodowiskowej inicjatywie zostaną zaproszeni okoliczni mieszkańcy, harcerze, organizacje ekologiczne, a także w miarę możliwości uczniowie i nauczyciele z miejscowych szkół. Wszystkie zebrane odpady z tworzyw sztucznych zostaną przekazane lokalnym sortowniom śmieci do recyklingu.
Artykuł powstał we współpracy z Procter & Gamble