Małe zmiany, duże efekty. 21 całorocznych postanowień na rzecz planety
Zaproponowane rekomendacje skupiają się w szczególności na trzech zagadnieniach, obecnych w naszych codziennym życiu: kwestii zużycia wody, ograniczeniu zużycia energii i zmniejszeniu ilości śmieci. Marka P&G zachęca konsumentów, by nie tylko zmienili swoje przyzwyczajenia, ale także stali się w swoim najbliższym otoczeniu ambasadorami zrównoważonego stylu życia.21 CAŁOROCZNYCH POSTANOWIEŃ NA RZECZ PLANETY
1 . Mniej wody na co dzień
2. Pranie – tylko w krótkich cyklach i przy niskich temperaturach
3. Niech żyje zmywarka!
4. Drugie życie wody: nie tylko deszczówka
5. Jedzenie, które pomaga… Ziemi!
6. Światło nie lubi samotności
7. LED-y przejmują dowodzenie
8. Puste gniazdka to szczęśliwe gniazdka
9. Zużyte baterie mają swoje specjalne miejsce
10. Odpoczynek dla komputera po skończonej pracy
11. Ogrzewanie skrojone na miarę
12. Stop marnowaniu jedzenia
13. „Nie” dla jednorazowego plastiku
14. Kranówka zamiast wody z butelki
15. W recyklingu siła!
16. Sprzątanie na spacerze - przyjemne z pożytecznym
17. Drugie życie rzeczy
18. Lokalni bohaterowie są wśród nas
19. Segregacja śmieci na 5+!
20. Jeden samochód mniej
21. Ambasadorzy pozytywnego wpływu
– Każdy z nas na co dzień korzysta z wody, energii, "produkuje" śmieci. Każdy może zatem, wprowadzając niewielkie zmiany w swoim sposobie działania, pomóc Ziemi. Takie zmiany są często zaskakująco łatwe, ponieważ w większości są to działania nie wymagające od nas większego wysiłku – tłumaczy Małgorzata Mejer, Dyrektor ds. Komunikacji Korporacyjnej Procter & Gamble w Europie Centralnej.
Działania na rzecz ochrony środowiska są na trwale wpisane w działalność P&G od wielu lat. Punktem odniesienia w tym obszarze jest dla koncernu "Ambicja 2030", dokument przedstawiający strategię zrównoważonego rozwoju firmy. Do tej pory globalny producent pozbył się odpadów trafiających na wysypiska, a większość swoich fabryk stara się zasilać energią ze źródeł odnawialnych.
Artykuł powstał na bazie materiałów prasowych P&G.