Volvo już wkrótce będzie w pełni "eko". Chce sprzedawać auta elektryczne tylko przez internet
Rewolucja – tak jednym słowem można opisać nową strategię Volvo, dotyczącą sprzedaży aut. Już niedługo samochody elektryczne szwedzkiej marki kupimy w zasadzie bez wychodzenia z domu. Firma stawia wszystko na jedną kartę w dziedzinie elektromobilności.
Do 2030 r. Volvo ma produkować tylko auta elektryczne
Model C40 jest pierwszym samochodem w gamie Volvo, który będzie dostępny wyłącznie z napędem elektrycznym. Tym samym firma zaczyna przyzwyczajać swoich klientów do kluczowej zmiany, którą zapowiedziała praktycznie równolegle z premierą nowego auta. Do 2030 r. Volvo chce stać się producentem pojazdów z napędem wyłącznie elektrycznym.
Fot. Volvo
Volvo ma aspiracje, by zostać liderem w segmencie elektrycznych aut premium. – Przyszłość Volvo Cars opiera się na trzech filarach. Pierwszym z nich jest elektryfikacja, drugim – działania w internecie. Trzeci to po prostu wzrost i rozwój naszej firmy – przekonuje Lex Kerssemakers, szef globalnych operacji handlowych.
I tu mamy kolejną nowość, która dotyczy sposobu sprzedaży samochodów. Lubicie przeglądać w sieci swoje ulubione sklepy internetowe, a potem wrzucać do koszyka to, co was najbardziej zainteresuje? To znak naszych czasów, że coraz więcej zakupów dokonujemy w sieci, bo oszczędzamy czas, ale też zyskujemy więcej niezależności.
Fot. Volvo
Jak kupimy elektryczne Volvo przez internet?
Sprzedaż online bardziej kojarzy się z kupowaniem ubrań czy sprzętu RTV, więc wyjaśnijmy, jak Volvo chce podejść do swojego rewolucyjnego pomysłu. Przede wszystkim relacje z partnerami mają pozostać kluczowym elementem doświadczenia klienta. Partnerzy nadal będą odpowiedzialni za szereg ważnych usług, takich jak przygotowywanie, dostarczanie i serwisowanie samochodów. To wymaga perfekcyjnej integracji działań online i offline.
Fot. Volvo
Elektryczne Volvo będzie można kupić za pośrednictwem sklepu internetowego na volvocars.com. Firma zamierza znacząco uprościć proces składania zamówienia na pojazdy i zmniejszyć liczbę kroków potrzebnych przy procesie zakupu. Tradycyjni dealerzy mają zapewnić odbiór auta i usługi serwisowe.
Zakup online nie oznacza, że klient ostatecznie dostanie tylko auto i będzie zdany na siebie. Kupując elektryczne Volvo przez internet, nabywca może liczyć na wygodny pakiet usług, obejmujący m.in. serwis, gwarancję, pomoc drogową, opcje ładowania w domu, a na wielu rynkach – także ubezpieczenie.
Fot. Volvo
Volvo chce budować zaufanie nabywców poprzez przejrzyste i ustalone modele cenowe. To dodatkowe uproszczenie, które pozwoli uniknąć różnic cenowych, w zależności od wyników negocjacji.
Zmiana strategii Volvo nie może dziwić, w końcu firma za jeden z kluczowych celów stawia cobie dbałość o środowisko. Marka zobowiązuje się do ciągłego zmniejszania śladu węglowego, a jej celem jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 r. Z kolei budowanie relacji z klientami przez internet to znak naszych czasów. Volvo wyznacza trendy i sprawia, że kupno elektrycznego auta jeszcze nigdy nie było tak proste.
Artykuł powstał we współpracy z Volvo Car Poland.
Fot. Volvo