Już wiadomo, dlaczego Polacy kupują auta elektryczne. Mają jeden kluczowy powód
23 proc. Polaków deklaruje, że rozważa zakup samochodu elektrycznego, a jako kluczowy argument w tej sprawie wymieniania jest potrzeba ochrony środowiska. Tak wynika z badania zrealizowanego przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen.
Najczęściej zaznaczaną odpowiedzią (51 proc.), były informacje, które ankietowani znaleźli na temat samochodów elektrycznych, np. w internecie. 36 proc. odpowiedziało, że punktem zwrotnym była dla nich możliwość przejechania się autem elektrycznym. Dla 25 proc. badanych bezpośrednim impulsem do rozważania takiego zakupu, było zobaczenie pojazdu tego typu na ulicy.
Sam impuls nie wystarczy jednak, by podjąć decyzję zakupową. Niezbędna jest świadomość korzyści płynących z wyboru konkretnego produktu. Rozważający zakup auta na prąd na pytanie: "Jakie są według Ciebie najważniejsze powody, które przemawiają za zakupem samochodu elektrycznego?" wymieniają najczęściej:
- ochronę środowiska (61proc.)
- niskie koszty eksploatacji (40 proc.)
- możliwość ładowania samochodu w domu (35 proc.)
- przywileje, czyli darmowe parkowanie w płatnych strefach, możliwość jazdy buspasami (28 proc.)
- bardzo cichą pracę silnika elektrycznego (23 proc.)
Badanie zostało przeprowadzone w dniach 19-22 marca 2021 r. przez InsightOut Lab we współpracy z marką Volkswagen na panelu Ariadna, na ogólnopolskiej próbie liczącej N=1077 osób.