Japońska legenda motoryzacji stała się jeszcze ładniejsza, wygodniejsza i bezpieczniejsza [wideo]

Bartosz Świderski
Na rynku pojawiła się właśnie nowa odsłona Toyoty Camry Hybrid. Dzięki liftingowi samochód zyskał bardziej dynamiczną, wysmakowaną i mocniej osadzoną na drodze sylwetkę. Otrzymał również ulepszone systemy, dzięki którym zapewnia jeszcze bezpieczniejszą jazdę.
Fot. mat. prasowe
Oto samochód, który w ciągu 39 lat obecności na rynku zdobył nie tylko mnóstwo nagród i wyróżnień przyznawanych przez dziennikarzy motoryzacyjnych, lecz także – co najistotniejsze – serca ogromnej rzeszy kierowców.

Mówiąc precyzyjniej: łączna sprzedaż wszystkich generacji Toyoty Camry sięgnęła już 19 milionów sztuk, a co roku salony opuszcza kolejne 700 tysięcy egzemplarzy, co czyni z niej najpopularniejszego średniej wielkości sedana na naszej planecie.
Fot. mat. prasowe
Co oferuje odświeżona wersja tego modelu? Na szczęście cechy, które zapewniły mu tak wielką popularność, pozostały niezmienne: Camry wciąż zapewnia ponadprzeciętną jakość, trwałość, niezawodność, ciszę w kabinie, komfort i przestronność (w szczególności na tylnej kanapie) oraz dobre właściwości jezdne.


Dziś wszystko to zostało opakowane w jeszcze bardziej atrakcyjny sposób – samochód otrzymał nowe kolory nadwozia, nowe wzory felg aluminiowych, tudzież elementy stylistyczne (przeprojektowano m. in. zderzak przedni oraz atrapy wlotów powietrza, zarówno dolne, jak i górne, a także listwy między tylnymi światłam), dzięki którym sylwetka sprawia wrażenie znacznie bardziej dynamicznej i zarazem eleganckiej.
Fot. mat. prasowe
Zmiany można zauważyć także w kabinie, która zyskała nie tylko nową kolorystykę i materiały wykończeniowe, lecz także przeprojektowaną konsolę centralną z większym, 9-calowym (dodajmy: szybciej reagującym na dotyk i umieszczonym wyżej) ekranem oraz system multimedialny z Apple CarPlay i Android Auto.

"Na pokładzie" zagościł również zaawansowany system sterowania Human Machine Interface (HMI) oraz najnowsza wersja pakietu Toyota Safety Sense 2.5. Układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) wyposażony został w system wykrywania pieszych i rowerzystów, system zapobiegania zderzeniu czołowemu oraz wspomaganie kierownicy w razie ryzyka wypadku oraz układ zapobiegania kolizjom na skrzyżowaniach (ITA).

Camry otrzymała także system redukcji prędkości na zakrętach (Curve Speed Reduction) oraz pełnozakresowy inteligentny tempomat adaptacyjny IACC (za zgodą kierowcy dostosowuje prędkość samochodu do ograniczeń prędkości widocznych na mijanych znakach drogowych).
Fot. mat. prasowe
Pojawił się również udoskonalony asystent utrzymania pasa ruchu (LTA), utrzymujący auto na środku pasa i zapobiegający zjechaniu z niego, ingerując w układ kierowniczy.

Wszystko to pozwala w naprawdę bezpieczny sposób wykorzystywać potencjał dynamicznego napędu hybrydowego o mocy 218 KM. Oparty został na silniku o pojemności 2,5 litra i łączy dobre przyspieszenie z niskim zużyciem paliwa oraz wysokim udziałem jazdy w bezemisyjnym trybie elektrycznym bez ładowania baterii trakcyjnej z zewnętrznego źródła.

Chcesz dowiedzieć się więcej na temat kultowej Toyoty Camry? Koniecznie obejrzyj poniższe wideo. Uwaga: to historia, która naprawdę wciąga!