Marka Valentino wspiera akcję globalnych szczepień. Bluzy "(V) VACCINATED" robią furorę

Joanna Stawczyk
Marka Valentino i globalny program UNICEF COVAX połączyły siły, aby walczyć z COVID-19 na całym świecie. Zaprojektowano bluzę z kapturem, która promuje globalne szczepienia. "Niestety, nie wszystkie kraje mają równy dostęp do szczepionki COVID-19. Dzięki tej współpracy, Valentino wspiera UNICEF w dostarczaniu ratujących życie szczepionek" – oznajmił dyrektor kreatywny domu mody.
Marka Valentino wspiera akcję globalnych szczepień na COVID-19. Ile kosztuje bluza "(V) VACCINATED"? Fot. Instagram.com / @pppiccioli
Włoski dom mody Valentino postanowił w oryginalny sposób połączyć modowe działania wraz z pandemicznymi okolicznościami. Tak jak nazwa marki, na literę "V" rozpoczyna się też bowiem angielskie słowo "vaccinted", co oznacza osobę zaszczepioną.

"Valentino wraz z UNICEF-em, w ramach globalnego programu COVAX pracuje nad zagwarantowaniem równego dostępu do szczepionki poprzez przyspieszenie jej podawania w krajach, w których nie jest ona powszechnie dostępna" – oświadczył prezes Valentino, Jacopo Venturini. Projekt został sfinalizowany, a bluzy trafiły do międzynarodowej sprzedaży.

Valentino sprzedaje bluzy dla "zaszczepionych". Marka wspiera UNICEF

Dyrektor kreatywny domu mody Pierpaolo Piccioli postanowił kupić wszystkie 5 premierowych bluz po to, aby podarować je swoim najbliższym przyjaciołom, w tym chociażby Lady Gadze. On sam pochwalił się na Instagramie, jak prezentuje się w bluzie "dla zaszczepionych". "Zaszczepienie się nie jest wyborem. Jest to odpowiedzialność cywilna. Nie możesz mieć swobody wyboru szacunku dla innych. Wolność musi być zawsze chroniona, a o wolność trzeba walczyć: o wolność bycia sobą, wolność myślenia, wolność kochania, wolność wyrażania swoich idei. Wolność nieszanowania innych to tylko kolejna forma krętactwa. A ja nie lubię żadnej formy nadużyć" – napisał wówczas pod zdjęciem Piccioli.


Na stronie "valentino.com", gdzie od 23 września można zakupić bluzę, znalazła się informacja o tym, że "wszystkie zyski netto zostaną przekazane UNICEF-owi na rzecz ośrodka COVAX, który zapewnia równy dostęp do szczepionek COVID-19 poprzez dostarczanie dawek do krajów potrzebujących".

Bluza jest dostępna w sześciu opcjach rozmiarowych od XS do XXL. Jej koszt to 750 dolarów, co w przeliczeniu na złotówki daje niemal 2950 złotych.
Czytaj także: Krystyna Janda chwali restrykcje dla niezaszczepionych. Ostra reakcja Violi Kołakowskiej

Posłuchaj "naTemat codziennie". Skrót dnia w mniej niż 5 minut

s