O reklamie norweskiej poczty usłyszał cały świat. To historia homoseksualnego św. Mikołaja

Joanna Stawczyk
Norweska spółka pocztowa Posten Norge opublikowała reklamę z okazji nadchodzących świąt Bożego Narodzenia. Spot zatytułowany "Kiedy Harry poznał Świętego Mikołaja" ukazuje miłosną historię dwóch mężczyzn. Jednym z bohaterów jest św. Mikołaj. Pomysł, aby pokazać homoseksualną parę w świątecznej reklamie nie jest przypadkowy.
Reklama z Świętym Mikołajem gejem. Bożonarodzeniowy spot w Norwegii Fot. YouTube.com /@Posten
Posten Norge, czyli norweski urząd pocztowy, zaskoczył tegoroczną reklamą na Boże Narodzenie. Firma za pomocą wzruszającej reklamy świątecznej celebruje nie tylko nadchodzące święta, ale także zbliżającą się 50. rocznicę dekryminalizacji homoseksualizmu w Norwegii.

Świąteczny spot zatytułowany "Kiedy Harry poznał Świętego Mikołaja" nawiązuje do kultowego filmu "Kiedy Harry poznał Sally" z Meg Ryan, Billym Crystalem i Carrie Fisher. Miłosna historia dwóch mężczyzn zaczyna się od tego, że w pewną wigilijną noc Harry przyłapuje w swoim salonie samego św. Mikołaja.


Za rok znowu zauważa go w swoim domu, ale tym razem dostrzega, że ten przygląda się jego zdjęciu, które stoi na kominku. Wygląda na to, że między Harrym a Mikołajem zaiskrzyło. Flirtują i spędzają ze sobą romantyczne chwile. Te nie trwają długo, ponieważ bohater Bożego Narodzenia ma bardzo napięty grafik.

Zakochani widują się tylko raz do roku. – Wrócę w przyszłym roku – obiecuje za każdym razem św. Mikołaj. Mimo tego, że Harry nie jest samotny w święta, ponieważ ma kochającą rodzinę, to cały czas tęskni i myśli o ukochanym. Odlicza dni do ich kolejnego spotkania. W końcu decyduje się wysłać list do św. Mikołaja. Wyznaje w nim swoje uczucia. – Wszystko, czego chcę na Boże Narodzenie, to ty – pisze.

Święty Mikołaj gejem w świątecznej reklamie. Pomysł norweskiej poczty

Okazuje się, że Harry dostanie swój upragniony prezent dzięki pomocy norweskiej poczty. Ukochany przylatuje na kolejne święta i mogą spędzić je razem. Reklamę wieńczy scena pocałunku, która wywołała wiele emocje wśród internatów.

"W 2022 roku minie 50 lat, odkąd w Norwegii można legalnie kochać kogokolwiek zechcesz" – tak brzmi napis, który pojawia się na zakończenie filmiku.
"Głównym celem kampanii jest pokazanie, że Posten Norge nigdy nie przestaje się odnawiać. Oprócz wykazania elastyczności naszych usług, chcemy umieścić je w odpowiednim społecznie otoczeniu, z tematami ważnymi dla otaczającego nas społeczeństwa. Z pewnością w niektórych środowiskach pojawią się negatywne reakcje, ale jesteśmy gotowi sobie z tym poradzić" – oznajmili przedstawiciele Posten Norge.
Czytaj także: Ich reklama jest symbolem Bożego Narodzenia. Zawsze wzruszała, a w tym roku rozczarowuje

Posłuchaj "naTemat codziennie". Skrót dnia w mniej niż 5 minut