Netflix wprowadzi reklamy. Wiadomo, czy pojawią się w Polsce

Zuzanna Tomaszewicz
10 października 2022, 10:49 • 1 minuta czytania
Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, platforma Netflix zamierza wprowadzić pakiet z reklamami. To coś dla subskrybentów, którzy chcieliby płacić mniej za oglądanie filmów i serialu. Czy ten tryb będzie dostępny w Polsce?
Czy w Polsce będzie dostępny pakiet z reklamami na Netfliksie? Fot. 123rf

Netflix wprowadza reklamy. W Polsce też?

Netflix przyzwyczaił swoich widzów do tego, że mogą bez przerw oglądać ulubione filmy lub serial. Niebawem platforma wprowadzi pakiet z reklamami, za który zapłacimy mniej niż za zwykły pakiet. Wcześniej informowano, że serwis ruszy z ofertą na początku 2023 roku. Zgodnie z zagranicznymi doniesieniami nastąpi to dużo wcześniej.

Pakiet z reklamami ma trafić na Netflix już w listopadzie bieżącego roku. Subskrybenci będą mogli zapłacić za niego od 7 do 9 dolarów. W trakcie seansu co godzinę na ekranach pojawią się bloki reklamowe trwające około 4 minut (pojedyncze spoty nie będą dłuższe niż 30 sekund).

Osoby, które skuszą się na zakup tańszego pakietu, nie będą mogły pobierać tytułów w trybie offline. Jedynie produkcje przeznaczone dla dzieci i te stworzone przez Netfliksa nie będą zawierać materiałów reklamowych.

Portal Wirtualnemedia.pl podaje, że Netflix nie ma na razie w planach, by pakiet pojawił się na polskim rynku. – Jesteśmy wciąż na wczesnym etapie prac nad wprowadzeniem tańszego pakietu wspieranego reklamami. Żadne decyzje w tym zakresie nie zostały jeszcze podjęte – przekazało polskie biuro prasowe platformy streamingowej.

Powołując się na Business Insidera, do 2027 roku przychody z reklam mogą przynieść Netfliksowi aż 3,5 miliarda dolarów przychodu. Poprzednie raporty sugerują zaś, że reklamy zagwarantują platformie 3 miliardy dolarów do 2024 roku.

Co ciekawe, nie tylko Netflix skłania się ku reklamom. Według "The Wall Street Journal" Disney+ przedstawi swoją ofertę reklamową w grudniu tego roku. Tym sposobem obie platformy starają się zdobyć nowych odbiorców i zwiększyć swoje przychody.

Przypomnijmy, że w pierwszym kwartale 2022 roku Netflix stracił ponad 200 tys. subskrybentów, co było szokujące, zważywszy na to, że takie spadku platforma nie zaliczyła od 2011 roku. Jak wynika z kwartalnego raportu Netflixa, przygotowywanego dla akcjonariuszy, w drugim kwartale roku ubyło "tylko" 970 tys. subskrybentów.

W lipcu Netflix zawarł współpracę z Microsoftem, który - przynajmniej na początku - ma być jego wyłącznym partnerem reklamowym.

Nowości Netflix w październiku 2022

Netflix kręci w Polsce na potęgę. Tylko w październiku zobaczymy takie krajowe produkcje jak "Wielka Woda", "Gang Zielonej Rękawiczki" czy "Ostatnia wieczerza". Fani horrorów nie będą mogli ominąć antologii, której patronuje Guillermo Del Toro, a fani sitcomów w końcu dostaną 8. sezon "Brooklyn 9-9".