Auchan rusza z hiperdyskontem, to wyzwanie dla Biedronki. Niskie ceny i hurtowe rabaty

Rafał Badowski
26 listopada 2024, 10:28 • 1 minuta czytania
Auchan rusza z nowym formatem sklepu – hiperdyskontem. Klienci mogą w nich uzyskać niższe ceny oraz hurtowe rabaty przy zakupie dużych ilości produktów. Pomagać ma w tym między innymi sprzedaż bezpośrednio z palet.
Auchan rzuca wyzwanie Biedronce i Lidlowi. Rusza z zupełnie nowym formatem. Fot. Bartłomiej Magierowski / East News

Chodzi o testy hipermarketów dyskontowych pod marką Atac Hiper Discount by Auchan. Pierwsze takie placówki już w Polsce ruszyły. Portal Wiadomości Handlowe ujawnił już pierwsze dwie lokalizacje hiperdyskontu. Dwa dotychczasowe hipermarkety Auchan zostały zastąpione sklepami pod nową marką Atac Hiper Discount by Auchan. Znajdują się w Zabrzu i Poznaniu. Mają po około 6 tysięcy metrów kwadratowych. Na czym polega koncepcja sklepów Atac Hiper Discount by Auchan? O tym opowiedziało serwisowi Wiadomości Handlowe biuro prasowe sieci Auchan w Polsce.


Auchan podkreślił, że koncepcja hiperdyskontu zakłada między innymi zmniejszenie zużycia energii elektrycznej przez redukcję witryn chłodniczych oraz minimalizowanie inwestycji w materiały dekoracyjne i reklamę sklepów. Jednocześnie nowy format Auchan mają charakteryzować niskie ceny.

W sklepach Atac klienci mają też znaleźć szerokie alejki oraz dużą liczbę kas. W pierwszych sklepach będzie osiem kas z obsługą kasjerów oraz 10 kas samoobsługowych.

Coraz więcej dyskontów w Polsce. Nie tylko Lidl i Biedronka, Aldi ma otworzyć tysiąc sklepów

Nowy format sklepu Auchan ma być odpowiedzią na coraz więcej dyskontów w Polsce, których flagowymi przykładami są Lidl, Biedronka, Aldi czy Netto.

Sieć Aldi w ciągu 10 lat chce otworzyć tysiąc sklepów w Polsce. Jak pisaliśmy, Aldi już w 2024 roku chce przegonić na dobre Kaufland, bo zamierza przekroczyć próg 360 sklepów. Obecnie ma ich ponad 260 i tylko w pierwszym półroczu otworzył 10 nowych lokalizacji w Lublinie, Józefowie, Świebodzinie, Nowej Soli, Białymstoku, Tychach, Żurominie, Prudniku, Katowicach i Warszawie. Z kolei sieć Netto chce rozbudować swoją sieć z 600 sklepów do tysiąca do 2028 roku.