Facebook chce wprowadzić reklamy wideo
Facebook chce wprowadzić reklamy wideo Fot. shutterstock.com

W czerwcu bądź lipcu na Facebooku pojawią się reklamy wideo. Automatycznie włączające się spoty będą wyświetlane w odtwarzaczu umiejscowionym na którymś z marginesów działu Aktualności (News Feed). Na jednej reklamie Facebook chce zarabiać milion dolarów dziennie.

REKLAMA
Portal Ad Age ustalił nieoficjalnie, że Facebook już sprzedaje miejsca na cztery spoty reklamowe. Będą one wyświetlane w odtwarzaczu wideo pojawiającym się na obydwu marginesach sekcji Aktualności. Każdy 15-sekundowy film ma włączać się automatycznie. Reklamy skierowane będą do szerokiego grona odbiorców, obecnie wyodrębnione są dwie ogólne grupy docelowe – kobiety i mężczyźni mający mniej niż 30 lat oraz osoby, które przekroczyły tę granicę wiekową.
Firma Marka Zuckerberga ma nadzieję, że za dzień emisji filmu reklamodawca zapłaci jej mniej więcej milion dolarów. Facebook zarabiałby więc na spotach około 4 miliony dolarów dziennie. Portal zdaje sobie sprawę, że spoty mogą przeszkadzać użytkownikom, dlatego zamierza wprowadzić ograniczenie dotyczące częstotliwości wyświetlania reklam wideo. Na jednym koncie mają pojawiać się maksymalnie trzy spoty dziennie. Facebook na razie odmówił skomentowania doniesień o planowanym wprowadzeniu reklam wideo.

Facebook wprowadził opłatę za przesyłanie wiadomości

Zapewne wielu użytkowników Facebooka zdziwiło się, gdy przy próbie wysłania wiadomości do kogoś "nieznajomego", na ekranie komputera pojawiła się informacja o opłacie. Co prawda nie jest ona obowiązkowa, jednak jeśli jej nie uiścimy, wiadomość nie trafi do skrzynki odbiorczej adresata. CZYTAJ WIĘCEJ


źródło: Ad Age