Hurtownie Makro Cash&Carry wprowadziły do oferty całe prosięta pakowane w folię.
Hurtownie Makro Cash&Carry wprowadziły do oferty całe prosięta pakowane w folię. Fot. Fundacja Międzynarodowy Ruch na rzecz Zwierząt "Viva!"
Reklama.
Ruch opublikował zdjęcie prosiąt na swoim profilu na Facebooku. - Małe pyszne prosiaczki już do nabycia w Makro Cash&Carry. Czy to Was zachęca do wizyty w tych sklepach? - czytamy w podpisie pod fotografią.
- Przy tej okazji chcielibyśmy zmusić ludzi do myślenia. Kiedy ludzie patrzą na te prosiaczki, które są niewiele większe od psa, mogą zacząć się zastanawiać, że może nie chcą brać w tym udziału. Jest to okazja, żeby zainteresować ich wegetarianizmem - mówi Cezary Wyszyński z międzynarodowego Ruchu na rzecz Zwierząt "Viva!".
Obok zdjęcia prosiąt na profilu ruchu "Viva!" administrator zamieścił link do profilu Makro Cash&Carry, a internauci od razu ruszyli do komentowania. Część z nich była oburzona, część cieszyła się, że zdjęcia zobaczy więcej osób niż tylko klienci sieci.
logo
Użytkownicy byli podzieleni w sprawie sprzedaży prosiąt w całości. Fot. Screen z profilu Marko Cash&Carry na Facebooku.
Na profilu facebookowym ruchu "Viva!" przeważały jednak opinie, że sprawa może pozytywnie wpłynąć na decyzje ludzi, którzy po obejrzeniu prosiąt zawiniętych w folię, rozważą możliwość przejścia na wegetarianizm.
"Viva!" na razie nie będzie interweniować w tej sprawie. Ruch czeka, jak władze Makro Cash&Carry zareagują na komentarze użytkowników. Sprawę, jako pierwszy zauważył serwis wyborcza.biz.