
Komunikatywny lider, być może z Krakowa, nie Steve Jobs, nie informatyk siedzący w kącie, i nie hipster w kawiarni. Za to odważny, aktywny, myślący globalnie i osadzony w realiach ekonomicznych. Z pomysłem na teraz i na później. Sprawdź, czy masz cechy przedsiębiorcy skazanego na sukces.
Steve Jobs nie dałby dziś rady zrobić dobrego start-upu – jego zestaw cech nie sprawdziłby się w tym zakresie.
Katalizatorem fenomenu start-upu była cała grupa technologii, które znacząco przyspieszyły powstanie chociażby świata "post-pc"(iPhone, Android), masowa adopcja rozwiązań chmurowych (Dropbox czy Google Drive). Do tego należy dodać szybką ewolucję cenową dostępności serwerów (Amazon) i możliwość logowania się do usług za pomocą serwisów typu Facebook czy Twitter.
Jednym z katalizatorów fenomenu start-upów było pojawienie się technologii: od usług w chmurze do urządzeń mobilnych, które pozwalają tworzyć treści w ruchu.
A jak widzisz przyszłość modelu start-upowego? Czy start-up nie stał się bardziej modą, jakimś trendem, a mniej modelem biznesowym? Czy nie powinniśmy zacząć mówić o pewnym załamaniu w start-upowej euforii?
Na „robienie startupów” podrywa się dziewczyny i buduję atmosferę konfliktu między „złym, spierniczałymkorpo” a „młodymi cool rewolucjonistami z macbookami”. Media kochają takie historie „młody chłopak zarobił X miliardów na swojej aplikacji” i buum!
