Polska zmienia się na naszych oczach. Nie trzeba już biegać do lumpeksów, albo czekać na paczki od ciotki z Niemiec. Coraz więcej znanych i lubianych marek otwiera swoje sklepy w Polsce. W zeszłym roku zawitał do nas Gap i Marc O’polo. Co przyniesie tegoroczna wiosna?
Podobno mamy kryzys. Na pewno jednak nie w kobiecej szafie. Polki już dawno nie były tak rozpieszczane przez sklepy z ubraniami. Od kilku lat można zauważyć inwazję zachodnich marek. Nie trzeba już jeździć za granicę żeby fajnie się ubrać. Większość znanych i lubianych marek otwiera swoje butiki w kraju. Oczywiście nadal nie ma u nas wszystkiego, ale powoli doganiamy zachód. Nawet jeśli nie znajdziemy ulubionego sklepu odzieżowego w naszym mieście, to zwykle możemy kupić ubrania tej marki w internecie. Coraz więcej sieciowych sklepów zaczyna wysyłać swoje produkty do Polski. Nie dość więc, że nie musimy już polować na markowe ciuchy w lumpeksach, to jeszcze dostajemy je prosto do domu. Oczywiście medal ma dwie strony. Wyszukane i wyszperane ciuchy podczas zagranicznych wakacji, stracą urok kiedy pojawią się w masowej ilości w naszym kraju. Żeby zaimponować koleżankom, trzeba będzie już wkrótce przerzucić się na niszowych projektantów i egzotyczne marki. Nie ma co jednak martwić się na zapas, tym bardziej, że tego lata moda zatriumfuje w Polsce.
Najbardziej wyczekiwanym wydarzeniem sezonu jest otwarcie ekskluzywnego centrum handlowego przy Mysiej 3 w Warszawie. Znajdujące się w pobliżu placu Trzech Krzyży kompleks ma być odejściem od typowego centrum handlowego i zwróceniem się w stronę indywidualnego klienta. Nie znajdziemy w nim więc dużych, sieciowych marek, ale raczej mniej znane butiki. Lista sklepów nie jest jeszcze znana. Wiadomo już za to, że wśród dziesięciu z nich, znajdzie się pierwszy w Polsce salon COS. Należąca do szwedzkiego koncernu H&M marka to królestwo minimalizmu. Ubrania sygnowane metką Collection of Style niewiele jednak mają wspólnego z charakterem swojej starszej, popularnej siostry. W COS nie znajdziecie tanich materiałów, plastikowych wykończeń i młodzieżowej kolorystyki. Marka stylem wpisuję się w ponadczasową klasykę z nutką ekstrawagancji. Oczywiście lepsza jakość ma wpływ na cenę. W grupie docelowej marki COS są raczej zamożne, stylowe 30-latki, niż modne nastolatki. Trudno powiedzieć co dokładnie znajdzie się w ofercie warszawskiego sklepu, warto jednak mieć go na oku. Premiera już tego lata.
Miłośniczki mody na pewno rozgrzeje wiadomość, że w maju w Złotych Tarasach otwarty zostanie sklep Victoria's Secret - firmy, która do tej pory była dostępna tylko w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Marka słynąca z przepięknej bielizny na pewno świetnie przyjmie się w Polsce. Tym bardziej, że w ofercie sklepu znajdą się również ubrania, akcesoria i stroje kąpielowe. Victoria's Secret to nie tylko legendarna marka, ale również niepowtarzalny styl. Wystarczy obejrzeć pokaz ich mody, by zrozumieć gdzie leży klucz do damskich serc. Maj więc upłynie nam słodko i erotycznie.
Poza dwoma spektakularnymi debiutami, modne Polki czeka jeszcze kilka mniejszych przyjemności. Ostatnio znana amerykańska marka J.Crew zaczęła wysyłać swoje ubrania do Polski. Panie, którym bliski jest ich niezobowiązujący, wygodny styl muszą się pośpieszyć. Do końca miesiąca wysyłka gratis. Warto też zaglądać na stronę Asos.com, który często ogłasza wysyłkowe promocję. Debiut COS i Victoria's Secret to na pewno modowe wydarzenie sezonu. Do szczęścia brakuje już tylko Urban Outfitters, Abercrombie&Fitch i Princess Tam Tam. Będzie na co polować za granicą!