
1. Sklep internetowy
Choć dla wielu sprzedawców to oczywiste, warto podkreślić – sklep internetowy, poza marginalnymi przypadkami, nie jest dziś kwestią wyboru. To po prostu obowiązek każdego szanującego się przedsiębiorcy, któremu zależy na rozwoju biznesu i docieraniu do nowych klientów.
2. Analiza konkurencji
3. Marketing
Fragment raportu IAB o e-commerce małych i średnich przedsiębiorstw
Duży potencjał tkwi w segmentowaniu użytkowników oraz docieraniu do nich poprzez retargeting oraz inne formy reklamy, które pozwalają wyselekcjonować użytkowników zdecydowanych na zakup. Nadmiar informacji w sieci będzie natomiast powodował, że znani i opiniotwórczy bloggerzy będą mogli liczyć na coraz mocniejsze zainteresowanie ze strony e-sklepów. Czytaj więcej
4. Satysfakcja klienta
Choć szeroka oferta, atrakcyjne ceny i prosty w robieniu zakupów sklep internetowy to silne podstawy do prowadzenia opłacalnego biznesu, należy pamiętać, że to nie wszystko. 25 lat po zmianie ustrojowej przyzwyczailiśmy się już do wysokiego standardu obsługi – na tyle, by zrezygnować z zakupów u danego sprzedawcy w chwili, gdy nie zatroszczy się o nas wystarczająco. Dziś w końcu to żaden problem, konsumenci mają bardzo ułatwiony dostęp do konkurencyjnych sklepów i z łatwością dokonają potrzebnych zakupów tam, gdzie się o nich zadba.
Przy tworzeniu sklepów należy pamiętać o tak zwanym tunelu zakupowym, określającym, jakie kroki klient musi podjąć, by doprowadzić transakcję do końca.
Partnerem cyklu "Akademia e-biznesu" jest home.pl
Zobacz także artykuły z cyklu "Akademia e-biznesu"